English

اجرای طرح دریابست از ۳۰ شهریور در آب‌های هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: طرح دریابست با هدف بازسازی ذخایر آبزیان صیدگاه‌های این استان از ۳۰ شهریور تا هشتم مهرماه سال جاری اجرا می‌شود.

اجرای طرح دریابست از 30 شهریور در آب‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان در کمیته مدیریت صید شیلات هرمزگان با اشاره به ممنوعیت صید همه آبزیان در زمان دریابست اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده این طرح قبل از شروع فصل صید میگو و در صیدگاه‌های شرق جاسک تا برکه سفلین در شهرستان بندرلنگه انجام می‌شود.

اصطلاح دریابست در واقع به حالت تعلیق در آوردن فعالیت ماهیگیری و صیادی در زمان و مکان خاص برای حفظ و پایداری ذخیره و کاهش فشار صید بی رویه بر ذخیره آبزیان است.

وی گفت: با اجرای طرح دریابست و با توجه به عدم دریاروی شناورهای صیادی امکان تخلف شناورهای صیادی به کمترین حد ممکن می‌رسد و نقش بسزایی در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان دارد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به همکاری استانداری، نیروهای نظامی و انتظامی، پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و همه نهادهای مرتبط در اجرای این طرح، بیان کرد: در مدت اجرای آن در صورت مشاهده کوچکترین تخلف در کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی و محاکم قضایی با متخلفان برخورد خواهد شد.

بارانی حفاظت از مولدین و نوزادان آبزیان در صیدگاه ها، کاهش فشار صید و جلوگیری از فعالیت صید غیرمجاز، اجرای عدالت برای سهم دهی به صیادان قانونی، ایجاد شرایط آرامش در صیدگاه ها، افزایش راندمان صید بعد از اجرای طرح،ترمیم ذخایر و فرصتی برای احیای نسل انواع آبزیان را از مهمترین مزایا و اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

به گفته وی؛ شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه‌های ارزشمند در فصل بهار، بر اساس اعلام نظر تعاونی های صیادی و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ممنوعیت صید اعمال می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه