English

توزیع گسترده واکسن آنفولانزا در هرمزگان

سرپرست معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امسال توزیع واکسن‌های آنفلوآنزا در هرمزگان در سطح مناسب و به تعداد قابل توجهی انجام خواهد شد و امیدواریم در این زمینه با کمبودی مواجه نباشیم.

توزیع گسترده واکسن آنفولانزا در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حامد فلاح سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: بدنبال توزیع واکسن آنفلوآنزای تولید ایران با برند فلوگارد (Fluguard)  از نیمه اول شهریور ماه در داروخانه‌های استان هرمزگان، بزودی توزیع واکسن‌‌های خارجی اینفلووک (INFLUVAC) تولید هلند و وکسی‌گریپ (Vaxigrip)  تولید فرانسه نیز از نیمه دوم شهریور ماه در داروخانه‌های سراسر استان آغاز خواهد شد. 

فلاح گفت: لازم به ذکر است که واکسن ایرانی فلوگارد با قیمت ۲۶۳،۰۰۰ تومان و واکسن‌های خارجی اینفلووک و وکسی‌گریپ هرکدام بترتیب با قیمت ۲۹۶،۵۰۰ و ۲۵۱،۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کنندگان خواهند رسید لذا تقاضا می‌ شود در صورت مشاهده هرگونه گران‌فروشی در این زمینه، مراتب از طریق شماره تلفن ۱۹۰ در ساعات اداری و یا بصورت حضوری به اطلاع معاونت غذا و داروی استان رسانده شود.

معاون غذا و دارو با بیان اینکه تزریق واکسن ایرانی فلوگارد در حال حاضر برای افراد بالای ۱۸ سال و واکسن‌های هلندی و فرانسوی برای سنین ۶ ماه به بالا مورد تایید می‌باشد. گفت: بهترین زمان تزریق واکسن از ۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان می‌باشد و درصورت عدم تزریق در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز بخصوص در افراد پرخطر توصیه می‌شود.

فلاح اذعان داشت: بهتر است تمام افراد بالای ۶ ماه واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، اما در صورت کمبود، کودکان ۶ ماه الی ۵ سال، بزرگسالان بالای ۵۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوندی، افراد باردار یا افرادی که قصد بارداری در فصول سرد سال را دارند، افرادی که در خانه سالمندان زندگی می‌کنند و افراد بسیار چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالای 40 در اولویت هستند.

معاون غذا و دارو افزود: توصیه می‌ شود در کودکان ۶ ماه الی ۹ سال که اولین بار است واکسن دریافت می‌کنند ۲ دوز واکسن به فاصله حداقل ۴ هفته تزریق شود و در کودکان بالای ۹ سال و بزرگسالان تزریق یک دوز نیم میلی‌لیتری از واکسن کافی بنظر می‌رسد. 

فلاح، عوارض شایع تزریق واکسن را  درد و قرمزی محل تزریق، تب، خستگی، سردرد، بدن‌درد و تهوع برشمرد و گفت: نسبت به سایر واکسن‌های موجود، واکسن ایرانی فلوگارد ۳۰ درصد اثربخشی بیشتر دارد و میزان آنتی‌ژن آن سه برابر بیشتر از سایر واکسن‌ها می‌باشد، اما پاسخ ایمنی قوی‌تری را ایجاد می‌ کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه