English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

توجه به امنیت غذایی اولویت توسعه در هرمزگان باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، اولویت توسعه استان را توجه به امنیت غذایی دانست.

توجه به امنیت غذایی اولویت توسعه در هرمزگان باشد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بر توجه ویژه به اراضی کشاورزی استان با هدف توسعه بخش کشاورزی تاکید و اظهار کرد: زمین، موثرترین عامل در ایجاد، رشد و توسعه طرح‌های کشاورزی است و در همین راستا ۴۷ دشت از ۷۸ دشت موجود در هرمزگان در زمینه توسعه بخش کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اولویت‌بندی دشت‌های استان بر اساس میزان آب و سایر شاخص‌ها، با هدف توسعه صنعت کشاورزی هرمزگان، اضافه کرد: تلاش داریم با هدف تامین اراضی مورد نیاز فعالان بخش کشاورزی و متقاضیان، سراسر استان را عملیات"جی آی اس" انجام دهید.

مؤیدی هرمزگان را استانی با سه مزیت دریا، ساحل و فراساحل در بخش توسعه صنعت کشاورزی معرفی و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی ما در بخش کشاورزی علاوه بر توسعه دریامحور با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری، توسعه متوازن در سواحل و فراساحل با هدف امنیت غذایی کشور و افزایش میزان صادرات غیر نفتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان، رشد بهره وری و افزایش تناژ تولید محصولات کشاورزی با استفاده از روش های نوین را بر توسعه سطح کشت، ارجحیت دهیم.

وی ایجاد مجموعه‌های کشت و صنعت را بهترین روش در بخش کشاورزی دانست و عنوان کرد: تنها راه افزایش خدمات در بخش کشاورزی چه از لحاظ کمی و چه کیفی، اعتماد به بخش خصوصی و برون سپاری خدمات در راستای کوچک وچابک سازی دولت است.

مویدی تاکید کرد: اتاق اصناف کشاورزی باید طرح ارائه دهد، برنامه تدوین کند و ما نیز به عنوان دستگاه دولتی، خادم این فعالان در چارچوب قانون هستیم.

نماینده وزیر در بخش کشاورزی استان هرمزگان سند توسعه را محور اصلی ارائه طرح های بخش کشاورزی دانست و عنوان کرد: در سازمان جهاد کشاورزی با برگزاری کمیسیون ماده ۳۳ به صورت هفتگی بر تعیین تکلیف اراضی واگذاری نظارت مستمر داریم.

وی همچنین بر اولویت بندی واگذاری اراضی جهت اجرای طرح های ارائه شده از سوی متقاضیان بر اساس دستورالعمل ها و اسناد بالادستی تاکید کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان درچارچوب قانون از هیج تلاشی برای به ثمر رسیدن طرح های راکد و نیمه فعال دریغ نخواهد کردو برای حفظ کاربری اراضی تمام روستاها با همکاری دستگاه های متولی قاطعانه برخورد می کند.

مویدی ایجاد شهرهای مولد با هدف اسکان و تولید بویژه در سواحل استان را کمک به توسعه دریامحور هرمزگان ذکر و تصریح کرد: احداث این شهرها که با بهره‌گیری از طرح‌ها و معماری‌های ایرانی و اسلامی در دستور کار قرار گرفته از رویکردهای دولت مردمی سیزدهم در راستای توسعه اشتغال و اقتصاد در هرمزگان برنامه‌ریزی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه