English

مدیرکل بهزیستی هرمزگان:

هیچ خیری در حمایت از درمان اعتیاد نداریم

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: هیچ خیری در مبحث حمایت از درمان اعتیاد و معتادان متجاهر نداریم.

هیچ خیری در حمایت از درمان اعتیاد نداریم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در نشستی خبری بمناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی « 24تا30 تیرماه» با شعار «با مردم برای به زیستن» در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: مجوز نگهداری 230 معتاد متجاهر را داریم اما در حال حاضر 3 برابر ظرفیت اسمی را پذیرا بودیم درحالیکه  برای هر معتاد متجاهر 42 هزار تومان هزینه ماهانه در سال گذشته در نظر گرفته شده که متاسفانه محقق نشده همچنین شرکای اجتماعی ما نیز تا حدی می توانند از ما حمایت کنند و این در حالی است که ما در این خصوص بدهکار هستیم. 

جهانشاهی افزود: در حال حاضر 2 مرکز نگهداری معتادان متجاهر در روستای ایسین داریم که مرکز شماره یک نگهداری معتادان متجاهر در این روستا  فاقد مجوز است همچنین از زیرساخت های قابل قبول و استانداری برخوردار نیست از طرفی بدون اعتبار مالی نمی توان زیرساخت ها را فراهم کرد. 

وی در ادامه گفت: به جز تامین یک ماه مواد غذایی توسط نفت ستاره خلیج فارس و تامین وسایل سوله های شماره 2 هیچگونه حمایتی در خصوص معتادان متجاهر یا درمان اعتیاد نداشته ایم .

مدیرکل سازمان بهزیستی هرمزگان تصریح کرد: 14هزارو 500 زن سرپرست خانوار داریم که از این تعداد هفت هزارو 700سرپرست مستمری و الباقی خدمات موردی دریافت می کنند .

جهانشاهی با اشاره به جذب نیروی انسانی در این سازمان گفت: در استخدامی امسال 70 نفر سهمیه اداره کل بهزیستی هرمزگان است که تاریخ و شرایط آزمون به زودی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  اعلام می شود .

وی با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام در مسکن مددجویان داشته ایم که مقرر شده است با کمک قرارگاه سپاه و شرکت ها اعتباراتی به استان تزریق شود و این پروژه ها به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: 124 پروژه نیمه تمام در استان  داریم که با غربالگری که صورت گرفت 90 پروژه واجد شرایط دریافت اعتبارات شد .

این مسئول با اشاره به اینکه خدمات در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد برای آگاه سازی و اطلاع رسانی ؛ تمرکز بر پیشگیری اعتیاد در محله ها، خانواده ها، کودکان و نوجوانان، افراد دارای همسر معتاد است، اذعان داشت: خدمات مشاوره بصورت حضوری و تلفنی با شماره تماس 1480  در 38 مرکز در شهرستان های استان فعال است و در سیریک، بشاگرد و جاسک مرکز سلامت روان محلی این خدمات را ارائه می دهد. 

وی با اشاره به اینکه اگر زیر ساخت، ایجاد فضای جدید، تامین اعتبار رخ ندهد با شرایط خوبی مواجه نیستیم، بیان داشت:  60 نفر افراد دارای معلولیت در خدمات شبانه روزی خدمت دریافت می کنند.

جهانشاهی به ایجاد بستر مناسب جهت حضور فعال افراد معلول در جامعه اشاره کرد و گفت: علی رغم تشریح و بیان قانون 3 درصد در نشست ها با ارگان ها هنوز به نتیجه قابل قبولی نرسیده ایم.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه گروه های هدف خدمات دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار زن سرپرست خانوار شهری، 700 زن سرپرست خانوار روستایی با دریافت پوشش بیمه از چرخه حمایت بهزیستی خارج شدند و امسال نیز برنامه ریزی ایجاد اشتغال برای یکهزار نفر را داریم.

وی از برنامه های هفته بهزیستی به عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری کلاس یوگاه برای همکاران، نشست تخصصی با همکاران، تقدیر از مدیران دستگاه های همراه در امر خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش سازمان، افتتاح اولین نمایشگاه دست آوردهای پایگاه های هنر درمانی معلولان استان و فعالیت های مراکز توانبخشی به همت موسسه ستاره توانبخش هرمزگان، افتتاح اورژانش اجتماعی شهرستان جاسک، بهره برداری از  96 واحد مسکونی در شهرستان های میناب، سیریک، حاجی آباد، بندرخمیر، بستک، بندرعباس،افتتاح اولین مرکز چند معلولیتی در بندرعباس، برپایی نمایشگاه دستاوردهای طرح مانا در قشم و حاجی آباد ، راه اندازی مرکز مثبت زندگی بهزیستی در هرمز و… اشاره کرد.

گفتنی است سامانه مناسب سازی معابر با شماره تماس 3000012322 پاسخگوی ساکنان هرمزگان است.

شماره حساب مشارکت های مردمی بهزیستی استان هرمزگان  4162034541676800، شماره کارت 6367957087358532 و شبا
۱۷۰۱۰۰۰۰۴۱۶۱۰۳۴۵۴۱۶۷۶۸۰۰ IR است. 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه