English

سرعت گرفتن ایجاد زیرساخت‌ها با هدف تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌ها

معاون توسعه و زیرساخت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به تشریح روند ایجاد زیرساخت‌ها در سایت توسعه‌ی این منطقه‌ی عظیم اقتصادی در بهار امسال پرداخت و گفت: این فرآیند سبب تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های جانمایی شده خواهد شد.

سرعت گرفتن ایجاد زیرساخت‌ها با هدف تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌ها
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «بازیار بهمن نژاد» معاون توسعه و زیرساخت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ضمن اشاره به افزایش حجم اقدامات اجرایی و سرعت گرفتن روند پیشرفت در سایت توسعه در سه‌ماهه‌ی نخست امسال، گفت: سایت توسعه به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود و در شرایط فعلی تمرکز ما بر تأمین زیرساخت‌های بخش شرقی است.
 
وی بیان داشت: آب، برق، گاز و معابر از نیازهای اساسی این بخش است که آب موردنیاز از سوی شرکت توسعه و تأمین زیرساخت خلیج فارس تأمین می‌شود که در همین راستا مخازن ذخیره آب صنعتی را نیز جانمایی کرده‌ایم.
 
معاون توسعه و زیرساخت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ادامه ابراز داشت: یک ایستگاه گازی 400 هزار مترمکعبی نیز برای بخش شرقی در نظر گرفته شده که قرار است نه‌تنها گاز موردنیاز صنایع مستقر در این بخش که گاز موردنیاز نیروگاهی را که در آینده احداث خواهد شد، تأمین می‌کند.
 
وی اظهار داشت: در خصوص این ایستگاه اسناد تهیه و مناقصه آن برگزار شده است و ما در حال بررسی پاکت‌های مناقصه و انتخاب پیمانکار هستیم.
 
بهمن نژاد اضافه کرد: در خصوص معابر شرقی سایت توسعه نیز پل روگذر از سایت شمالی به سایت توسعه در حال اجراست و معابر 1، 2، 3، 4، 5 و «تعریض» قسمت‌های مختلف بخش شرقی سایت توسعه را به یکدیگر متصل می‌کند که این پروژه‌ها در قالب دو مناقصه مختلف در حال پیگیری، طراحی و اجراست.
 
از وی در خصوص چرایی انتخاب دو پیمانکار و شکستن مبلغ مناقصه معابر پرسیدیم که پاسخ داد: به دلیل بار مالی و حجم گسترده کار این تصمیم را گرفتیم تا سرعت را بیشتر کنیم و ریسک مشکلات احتمالی نیز کاهش یابد.
 
معاون توسعه و زیرساخت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تشریح کرد: به هر کدام از این مناقصه‌ها به‌صورت تقریبی 300 میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته است که با تعدیل احتمالاً به 450 میلیارد تومان خواهد رسید.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه