English

سرگردانی مردم از کمبود دارو در روستاهای پدل و لمزان بخش مهران بندرلنگه

داروخانه روستاهای پدل و لمزان بخش مهران بندرلنگه اکثر داروها و آمپول های پرمصرف و ضروری را ندارند و پزشک به اجبار طبق موجودی داروخانه نسخه می نویسد.

سرگردانی مردم از کمبود دارو در روستاهای پدل و لمزان بخش مهران بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عده‌ای از اهالی بخش مهران بندرلنگه طی تماس‌تلفنی با خبرنگار موج از کمبود دارو در داروخانه روستاهای پدل و لمزان در این بخش گلایه کردند.

یکی از این شهروندان در گفتگو با خبرنگار موج عنوان کرد: طی چند ماه بارها به داروخانه پدل و لمزان مراجعه کردیم و نسخه هایی که پزشک به ما داده را به داروخانه بردیم که در اکثر مواقع دارو موجود نبوده و ما به اجبار به مرکز شهرستان مراجعه کردیم، باید ساعات ها مسیر طولانی را طی کنیم بخاطر دو قلم دارو که هزینه های چند برابری به ما تحمیل می شود از بندرلنگه یا بندرکنگ تهیه کنم‌؛ مسافت و خرابی مسیر راه و هزینه چند برابر کرایه سخت و دشوار کرده است.

وی در ادامه افزود: چند روز پیش که فرزندم بیمار بود مجدد به پزشک مراجعه کردیم و نسخه هایی دارو که برای فرزندم‌ تجویز شده بود بسیار تعجب برانگیز بود، در نسخه من که متعلق به بچه ۹ساله‌ام بود چند داروی بزرگسالان و قوی نوشته شده بود با کمال تعجب به پزشک و به مسئول درمانگاه مراجعه کردم و پرسیدم که آیا بدن یک بچه ۹ ساله می تواند همچون داروی قوی را تحمل کند؟، پاسخی به من داده شده که پزشک به اجبار طبق داروهای موجود در داروخانه به افراد که نیاز به داروهای دارند نوشته می شود حال چه بزرگ و چه کوچک فرقی ندارد؛ اکنون دارو در داروخانه شهر موجودی کافی ندارد.

داروخانه روستاهای پدل و لمزان تامین کننده داروی بیماران کل منطقه است، یعنی خدمات دادن به بیش از شش هزار نغر و باید هرنوع داروی ضروری در آن موجود باشد و پزشک برای نسخه نویسی دغدغه ای نداشته باشد.

پیگیری این موضوع باید با جدیت پیگیری شود تا مردم دچار مشکل کمبود دارو در سطح بخش بزرگ مهران نباشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه