English

محمد قویدل؛

دستاورد سفرهای معاونان وزارت آموزش و پرورش به هرمزگان تاریخی است

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به سفر معاونین وزارت و وزیر آموزش و پرورش به هرمزگان اظهار کرد: مصوبات این سفر ها در تاریخ آموزش و پرورش استان تاکنون دیده نشده است.

دستاورد سفرهای معاونان وزارت آموزش و پرورش به هرمزگان تاریخی است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در آئین تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش میناب با تقدیر از زحمات سرپرست آموزش و پرورش شهرستان در طول خدمت در این جایگاه گفت: سرپرست اداره آموزش و پرورش میناب در مدت کوتاه توانست با مدیریت مناسب چالش های به وجود آمده بر سر راه را گذرانده و در مسیر تعالی آموزش و پرورش برای جامعه فرهنگی شهرستان اقدامات شایانی انجام دهد.

وی افزود: مراحل انتصابات در آموزش و پرورش زمان بر است و گاهی احساس می کنند که در انتصابات باید فکری احکام صادر شود، در صورتی که اینگونه نیست و یک فرایند تعریف شده‌ای از مجاری مختلف برای گرفتن تائیدیه های لازم باید گذراند شود.

قویدل عنوان کرد: دلیل حساسیت ها این است که آموزش و پرورش یک امر حکمتی است و این طور نیست که شخص مدیرکل در استان بتواند شخصا بدون لحاظ کردن شاخص های مدنظر انتصابی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه انتصاب های مدیریتی در حوزه آموزش و پرورش تابع ضوابط و شرایطی است افزود: به دغدغه برخی از افراد نسبت به این انتصابات و حساسیت های آن ها که بعضا صحیح است قابل احترام است، اما باید شرایط و ضوابط را پذیرفت که در ادامه مسیر با چالش مواجه نباشیم و بتوانیم پاسخگوی افکار عمومی و نهادهای مختلف باشیم

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه ظرفیت شورای آموزش و پرورش می تواند بخشی از این چالش های پیش رو را مدیریت و کاهش دهد در ادامه تصریح کرد: کارکردن در شهرستانی که حدود ۶۵درصد مدارس آن وضعیت روستایی دارند نیازمند حمایت همه دستگاه ها به ویژه شورای آموزش و پرورش شهرستان است، در غیر این صورت اگر بخواهیم سیاست ها، برنامه ها و راهبردهای کاری خود را اجرا کنیم با مشکلات و معضلاتی مواجه شویم.

قویدل با اشاره به سفر معاونین وزارت و وزیر آموزش و پرورش به هرمزگان اظهار کرد: در این سفرها توانستیم مصوبات خوبی را برای استان اخذ کنیم و برخی از این مصوبات گرفته شده در تاریخ آموزش و پرورش استان تاکنون دیده نشده است، پس با نگاهی که رئیس جمهور، مسئولان کشوری و استانی به حوزه آموزش و پرورش دارند در بهترین شرایط تعاملی نسبت به سال های گذشته قرار داریم.

وی با اشاره به جذب اعتبار برای راه اندازی درمانگاه فرهنگیان گفت: راه اندازی درمانگاه فرهنگیان یکی از مطالبات جدی فرهنگیان این استان بود که در بدو ورود برنامه عملیاتی آن تنظیم و از ظرفیت بنگاه های اقتصادی استفاده شد که توانستیم اعتباری بالغ 40میلیارد ریال در کمترین زمان ممکن جذب کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: با این اعتبار تجهیزات برای درمانگاه فرهنگیان در بندرعباس خریداری شد که بخشی از آنها تحویل و بخش دیگر آن درحال خریداری است که پس از خرید تحویل داده خواهد شد تا فرهنگیان استان در بندرعباس از امکانات حوزه درمانی استفاده کنند.

وی تصریح‌‌کرد: بهترین دستگاه سنوگرافی و اکوی قلب خریداری و در درمانگاه تجهیز شده است که بالغ بر دو میلیارد و ۳٠٠میلیون تومان هم در تخصص های درمانی دیگر شامل فیزیوتراپی، دندان پزشکی، گوش، حلق و بینی، جراحی و داخلی تجهیزات آن درحال خریداری است که با تکمیل آن فرهنگیان بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: با حمایت استاندار هرمزگان ساختمان قدیم استانداری در اختیار آموزش و پرورش قرارگرفت تا با راه‌اندازی دو هنرستان با رشته های جدید و به روز مورد نیاز استان استفاده شود.

وی با بیان این مطلب که تاکنون در استان رشته های مکاتولونیک و متالوژی در استان وجود نداشت ادامه داد: علیرغم اینکه این استان قطب تولید فولاد است با فراهم شدن این رشته ها درحال جذب دانش آموختگان برای سال تحصیلی جدید هستیم.

قویدل عنوان کرد: هنرستان بهیاری یکی دیگر از نیازهای ضروری استان بود که توانستیم آن را در هرمزگان فراهم کنیم و تلاش می شود تا شعبه دوم این هنرستان را در میناب راه اندازی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه