English

راه‌اندازی مجدد سلف دانشگاه آزاد میناب از ترم آینده/بوفه‌ی دانشگاه را به مناقصه گذاشته‌ایم

نبود سلف برای صرف نهار و تعطیلی بوفه‌ی دانشگاه آزاد میناب سبب نارضایتی دانشجویان شده است اما رئیس دانشگاه وعده داد تا مسائل مربوطه را به‌زودی ساماندهی کند.

راه‌اندازی مجدد سلف دانشگاه آزاد میناب از ترم آینده/بوفه‌ی دانشگاه را به مناقصه گذاشته‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های غیردولتی کشور محسوب می‌شود که عمده درآمد این دانشگاه از محل دریافت شهریه از دانشجویان در حال تأمین است اما دانشجویانی که به هر دلیل قادر به حضور در دانشگاه‌های دولتی نیستند، به سمت دانشگاه‌های آزاد روانه می‌شوند با این حال نباید شرایط در این دانشگاه‌ها به سمتی برود که قشر ضعیف جامعه از حضور در دانشگاه آزاد محروم شود.

افزایش شهریه‌ها سبب انصراف شد

یکی دانشجویان دانشگاه آزاد میناب چندی پیش در تماس با خبرگزاری موج نسبت به افزایش شهریه‌های دانشگاه انتقاد کرد و گفت: پس از شروع کرونا علی‌رغم غیرحضوری شدن کلاس‌های درس و تعطیلی عمده فعالیت‌های دانشگاه آزاد در حوزه‌های فرهنگی، باز هم به‌صورت سالانه شهریه دانشجویان این دانشگاه سیر سعودی داشته است و این موضوع باعث شد تا برخی دانشجویان به دلیل افزایش شهریه از ادامه تحصیل منصرف شوند.

سلف و بوفه تعطیل است

وی ادامه داد: اگرچه از اسفندماه سال گذشته خبرها از برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت حضوری حکایت داشت اما به بهانه‌ی پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، فعالیت سلف و بوفه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب از سر گرفته نشد.

این دانشجو اضافه کرد: ماه مبارک رمضان نیز به پایان رسید اما بازهم درهای سلف را به روی دانشجویان نگشودند و گویا متولیان این واحد دانشگاهی عزمی برای ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان ندارد.

دانشجویان از شهرستان‌های مختلف به میناب می‌آیند

وی گفت: درست است که من اهل مینابم اما این واحد دانشگاهی دانشجویان بسیاری از شهرستان‌های هم‌جوار ازجمله بشاگرد، سیریک و بندرعباس دارد و تعطیلی سلف‌سرویس و بوفه آنان را بیشتر از سایرین با مشکل مواجه کرده است.

نظارت‌ها افزایش یابد

این دانشجو بیان داشت: همان‌گونه که دانشگاه بر حضور فیزیکی دانشجویان در کلاس‌های درس تأکید دارد باید نسبت به وظایف خود در قبال دانشجویان نیز پاسخگو باشد.

وی خواستار نظارت بیشتر معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نسبت به این واحد دانشگاهی شد و افزود: امیدواریم سطح خدمات ارائه‌شده به دانشجویان با شهریه‌های دریافتی همخوانی داشته باشد.

دانشگاه غیرحضوری بود و سلف تعطیل شد

برای یک‌سویه نشدن این گزارش تماسی تلفنی با «باقر بارانی نیا» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب ترتیب دادیم و علت مسائل طرح شده را جویا شدیم.

بارانی نیا در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار موج در خصوص تعطیلی سلف و بوفه این واحد دانشگاهی گفت: دو هفته از زمان برگزاری کلاس‌های درس به‌صورت حضوری می‌گذرد و به دلایل مجازی شدن آموزش در ماه‌های اخیر سلف‌سرویس و بوفه دانشگاه تعطیل شده است.

در حال آماده‌سازی بوفه

وی عنوان ‌کرد: از دو هفته قبل لوازم لازم برای نصب بوفه در محیط دانشگاه خریداری و اقداماتی مانند رنگ‌آمیزی و برق‌کشی آن انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب با بیان اینکه بوفه دانشگاه برای متقاضیان به مناقصه گذاشته شده، اظهار داشت: طبق آخرین اطلاع من معاون رفاهی دانشگاه اقدامات مرتبط با مناقصه‌ی این بوفه را انجام داده است و با معرفی برنده‌ی مناقصه، واگذاری انجام خواهد شد.

سلف از ترم آینده راه‌اندازی می‌شود

وی در پاسخ به این پرسش که از چه زمانی سلف دانشگاه آغاز به کار خواهد کرد نیز گفت: با توجه به نزدیک شدن به پایان‌ترم، راه‌اندازی سلف به ترم مهرماه موکول می‌شود اما این وعده را می‌دهیم که از این ترم مشکلی دیگر وجود نداشته باشد.

سخن پایانی

با این تفاسیر امیدواریم مسئولان دانشگاه بیش‌ازپیش شرایط دانشجویان را درک و با اقدامات خود سعی کنند تا دغدغه‌های این قشر تنها تحصیل باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی