English

نشست هم اندیشی و گفتمان سازی تامین اجتماعی برگزار شد

نشست هم اندیشی و گفتمان سازی تامین اجتماعی، توسعه و عدالت اجتماعی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به منظور تبیین قوانین و مقررات بیمه ای و بیان مسایل فی ما بین سازمان، اساتید، کارکنان و دانشجویان در فضای اسکای روم در اتاق جلسات اداره کل برگزار گردید.

نشست هم اندیشی و گفتمان سازی تامین اجتماعی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج قزوین؛ محمد رضا اسکندری، معاونت منابع بیمه ای استان قزوین عنوان کرد: تامین اجتماعی در استان صنعتی قزوین ۶۵ درصد از افراد را با جمعیتی بالغ بر ۸۵۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش داشته و با هشت شعبه اصلی، هفت شعبه اقماری و نه کارگزاری رسمی و اقماری و ضریب پشتیبانی 4/3 بیمه شده به مستمری بگیر با عدم تعادل منابع و مصارف مدیریت درآمد هزینه ای خود روبروست.

وی تصریح کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان قزوین ماهانه ۳۲۰ میلیارد تومان حقوق به ۸۹ هزار خانوار مستمری بگیر پرداخت می نماید که در این راستا با بدهی بیش از یکهزار میلیارد تومانی برخی کارفرمایان نیازمند افزایش منابع و کاهش هزینه ها و همراهی محافل گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بوده تا کسری قابل توجه درآمد هزینه را جبران نماید.

اسکندری در ادامه ضمن اشاره به بیمه دانشجویی و زنان خانه دار گفت: در راستای اجرای طرح اقدامات الکترونیکی سازمان با هدف کاهش مراجعات و رضایت افزونتر مخاطبین سازمانی می توان به بیمه دانشجویی تاکید داشت که در قالب بیمه حرف مشاغل آزاد بوده و از ۱۸ تا ۵۰ سال و با نرخ حق بیمه اختیاری و همچنین دفترچه درمانی بصورت اختیاری در قالب ۱۲ درصد حق بیمه بازنشستگی و ۱۴ درصد حق بیمه بازنشستگی قبل و بعد فوت و ۱۸ درصد حق بیمه از کار افتادگی را نیز شامل می گردد.

به گفته ی وی، گستردگی و تعمیم پوشش بیمه ای ویژه جامعه هدف مورد نظر من جمله  برنامه های حمایتی سازمان تامین اجتماعی می باشد و در این میان تامین اجتماعی با مدیریت درآمد هزینه ای خود استقلال مالی داشته و می بایست ارتقای آن در جهت امانتداری از سرمایه آسیب پذیرترین اقشار جامعه هر چه افزونتر حفظ گردد و با ارائه خدمات بیمه ای و درمانی برای جامعه رضایت حداکثری را اخذ نماید.

اسکندری در پایان یاداور شد: در حوزه تامین اجتماعی دو مولفه اقتصاد و جمعیت تاثیر بسیاری بر وظایف سازمانی دارد و با رونق تولید ورودی سازمان و دریافت حق بیمه های جاری تقویت خواهد شد و در مقوله جمعیت هم با تاکیدات مقام معظم رهبری امید است تدبیری با فرهنگ سازی و شاخصه های مناسب صورت پذیرد.

از جمله سوالات مطروحه در این نشست میتوان به از کارافتادگی ، خرید خدمت سربازی، شرایط شمول بیمه بیکاری، همسان سازی حقوق بازنشستگان، بازنشستگی پیش از موعد کارمندان و...اشاره کرد، که پاسخ لازم ارائه و با نمایش سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی es.tamin.ir راهنمایی لازم صورت پذیرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه