English

مهدی دوستی عنوان کرد؛

هیچ کشوری نمی‌تواند هویت تاریخی ایران و خلیج فارس را زیر سوال ببرد

استاندار هرمزگان گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند هویت تاریخی ایران و خلیج فارس را زیر سوال ببرد.

هیچ کشوری نمی‌تواند هویت تاریخی ایران و خلیج فارس را زیر سوال ببرد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان عصر امروز در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی–هنری خلیج‌فارس که در تالار شهید آوینی برگزار شد، اظهارداشت: روز خلیج‌فارس با رشادت‌ها و حماسه‌های ملت ایران گره خورده است و می‌توان گفت که وجب به وجب از سرزمین خود را با خون پدرانمان به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به بعد حماسی خلیج فارس ، عنوان کرد: خلیج فارس را نباید در نقشه‌ها و جغرافیا جست و جو کرد بلکه باید در دل‌های ایرانیان جست و جو کرد، چراکه این موضوع یکی از مولفه‌های هویتی و فرهنگی ما ایرانیان است.

استاندار هرمزگان، با ذکر این نکته که فرهنگ و تاریخ ایران در خلیج فارس تبلور پیدا کرده است، ابراز کرد: نبرد مردم هرمزگان با مبارزان و خون ریخته شده پرواز ایرباس روی خلیج فارس از یاد تاریخ نخواهد رفت، این موارد باید در تاریخ بماند تا دشمن امکان تحریف این مسائل را نداشته باشند.

وی با اشاره به نقش مهم جزایر خلیج فارس در تحقق توسعه پایدار ، اظهارداشت: نزدیک به 60درصد از انرژی دنیا از خلیج فارس صادر می‌شود و نقش مهمی در ترانزیت جهانی ایفا می‌کند.

دوستی خاطرنشان کرد: تنگه هرمز مکانی است که از نظر ژئوپلوتیک، منافع ایران را تامین می‌کند و باعث شده ایران در مسائل جهانی، دست بالا را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند هویت تاریخی ایران و خلیج فارس را زیر سوال ببرد افزود: خلیج فارس در برهه‌ای از تاریخ دریای داخلی ایران بوده است و نام خلیج فارس در تاریخ ثبت شده است. .

دوستی در پایان گفت: هرمزگان با اشراف بر خلیج فارس و دریای عمان، نقش و جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است که باید در راستای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها گام هایی برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی