English

مهدی نوبانی:

شورای شهر مجوز پرداخت حقوق کارکنان را صادر کند

شهردار بندرعباس گفت: از شورای اسلامی شهر خواهش می کنم مجوز پرداخت حقوق کارکنان را از محل مالیات ارزش افزوده به شهرداری بدهد.

شورای شهر مجوز پرداخت حقوق کارکنان را صادر کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس اظهار داشت: اولویت ما رسیدن به درآمدهای پایدار است و برای شهرداری بندرعباس باید این آیتم فعال شود و برای برون رفت از مشکلات مالی و اقتصادی همراهی شورای اسلامی شهر تعیین کننده است که قطعا نتیجه نهایی و اثرات مثبت آن برای پرسنل و شهروندان سریع تر محقق خواهد شد.

نوبانی با اشاره به کمک مالیات ارزش افزوده در درآمدهای شهرداری بیان داشت: در حال حاضر ٦٠درصد از بودجه شهرداری برای هزینه های جاری و ٤٠ درصد برای مباحث عمرانی هزینه می شود.

وی اذعان داشت: از شورای شهر خواهش می کنم مجوز پرداخت حقوق کارکنان را از محل مالیات ارزش افزوده به شهرداری بدهد تاخیر در پرداخت حقوق باعث نارضایتی در هر سازمانی می شود و باید شرایطی فراهم شود که از مالیات ارزش افزوده درصد بالاتری برای پرداخت حقوق معوقه پرسنل در موارد خاص استفاده شود و قطعا در نهایت روند ٦٠ به ٤٠ هزینه های جاری و عمرانی رعایت خواهد شد.

نوبانی با تاکید بر خدمات رسانی شبانه روزی نیروهای شهرداری بیان داشت: نارضایتی پرسنل شهرداری زمینه های نارضایتی شهروندان را فراهم می کند زیرا پرسنل در صورتی که تکریم نشوند و حقوق شان به موقع پرداخت نشود بهره وری و فعالیت آنها کاهش پیدا می کند پس باید مقررات در مورد سهم پرداخت حقوق و مزایا از مالیات ارزش افزرده افزایش پیدا کند.

این مسئول تصریح کرد: سهم مالیات ارزش افزوده به صورت ماهیانه به شهرداری ها پرداخت می شود و این درآمد متغیر و فرصتی است تا هم پروژه های عمرانی را سر و سامان دهیم هم هزینه های جاری خود را مدیریت کنیم و از آنجایی که پرداخت حقوق و بیمه پرسنل هزینه جاری ما می باشد باید قوانین و مصوبات شورا در جهت تسهیل و کمک برای دستیابی به یک راه حل اساسی و اثر گذار در شهر و شهرداری باشد.

شهردار بندرعباس اظهار داشت: در ٦ماه گذشته تمام سعی و تلاش ما در حوزه مالی بر اساس پرداخت به موقع حقوق و بیمه بوده و تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه به خاطر واریز نشدن ارزش افزوده در فروردین ماه ١٤٠١ می باشد که این مساله برای تمام شهرداری ها در سراسر کشور یکسان بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر جذب سرمایه گذار و فعال کردن کدهای درآمدی پایدار برای شهرداری گفت: تلاش خواهیم کرد هیچ پروژه ای تعطیل یا تاخیر در روند اجرای آن ایجاد نشود اما شورای شهر اعتراضات پرسنل برای عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایا را باید مد نظر قرار دهد و راهکار افزایش و تخصیص سهم بیشتری از مالیات ارزش افزوده برای هزینه های جاری قطعا چالش های را کاهش خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه