English

هنرستان علوم دریایی در هرمز تاسیس می شود

استاندار هرمزگان از تأسیس هنرستان علوم دریایی در جزیره هرمز خبر داد و گفت: با این اقدام افراد بیشتری می توانند در حوزه های تخصصی علوم دریایی آموزش ببینند.

هنرستان علوم دریایی در هرمز تاسیس می شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشستی دوساعته با علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه‌ و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و در خصوص مسائل مختلف گفت‌وگو کرد.
دوستی با اشاره به نتایج این نشست، راه‌اندازی هنرستان دریایی و مرکز فرعی امداد و نجات دریایی در جزیره هرمز را یکی از مهمترین مصوبات این نشست عنوان کرد و گفت: طی ماه جاری زمین مورد نیاز برای احداث این مرکز آموزشی در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: مطالعات احداث بندر جزیره هرمز نیز به‌زودی شروع می شود و عملیات اجرایی آن طی سال جاری به‌طور حتم کلید خواهد خورد و بر اساس پیش بینی صورت گرفته تا سال 1402 به بهره‌برداری می رسد.
استاندار هرمزگان، تأسیس دانشگاه علوم دریایی را با توجه به اینکه استان هرمزگان یکی از قطب‌های مهم حوزه حمل و نقل دریایی به شمار می رود، یکی از محورهای مهم گفت‌وگو با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه این موضوع یکی از دغدغه‌های مهم نماینده ولی فقیه در استان هم محسوب می شود، قرار است طی رایزنی صورت گرفته، سازمان بنادر طرحی را به مجلس ارائه کند که هزینه آموزش دانشجویان بر روی کشتی که رقمی حدود 12هزاردلار است، از محل دریافت عوارض پرداخت شود و افراد بیشتری بتوانند در حوزه های تخصصی علوم دریایی از جمله عرشه، انجین، سازه دریایی، حقوق دریایی و ... آموزش ببینند و وارد بازار کار شوند.
دوستی ابراز داشت: یکی از وظایف سازمان بنادر تربیت نیروی دریانورد است اما ابزار اصلی آن در اختیار دانشگاه‌ها است که به موازات پیشبرد این مسئله، اقدامات لازم به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی از طریق وزارت علوم انجام می شود.
احداث بندر اقیانوسی در شرق هرمزگان به‌منظور واردات خوراک واحدهای فولادی، فراهم کردن امکان پهلو دهی شناورهای تفریحی بزرگ مقیاس در جزیره کیش، اجرای طرح توسعه اسکله شهید حقانی بندرعباس، اسکله شهید ذاکری قشم، لایروبی بندر لارک، تکمیل بنادرتیاب، سیریک، خمیر و اسکله نخل ناخدا از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه