English

انهدام باند ۹ نفره سارقان موتورسیکلت با ۸۳ فقره سرقت در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از انهدام باند حرفه ای 9نفره سارقان موتورسیکلت با 83 فقره سرقت طی یک عملیات منسجم پلیسی در استان خبر داد.

انهدام باند 9 نفره سارقان موتورسیکلت با 83 فقره سرقت در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار داشت: در پی وقوع سرقت های موتورسیکلت خصوصا در مجتمع های مسکونی که این موضوع حاکی از فعالیت یک یا چند باند حرفه ای در سطح شهرستان بندرعباس داشت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.
سردار جعفری عنوان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و روند افزایشی سرقت موتورسیکلت در سطح شهر بندرعباس تیم ویژه ای از کارآگاهان مجرب و توانمند پلیس آگاهی جهت تجمیع و در اختیار گرفتن پرونده های مشابه تشکیل شد تا شیوه وشگرد سرقت ها، تعداد سارقان، وسیله نقلیه سارقان و... جمع بندی شود.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در ادامه پایش تصویری در سطح شهرستان و مسیر تردد احتمالی سارقان قبل و بعد از سرقت با استفاده از دوربین های ترافیکی و مسکونی صورت گرفته و نسبت به ردگیری دقیق محل تردد سارقان قبل و بعد از وقوع سرقت اقدام که در این راستا تعداد کثیری از دوربین های مداربسته محل سرقت و اطراف محل وقوع سرقت مورد بازبینی قرار گرفت.
وی بیان داشت: پس از بررسی های تخصصی هویت سه نفر از اعضای باند شناسایی که در ادامه ضمن تشکیل جلسات تعاملی کلانتریها و اعلام مشخصات سارقان به واحدهای گشتی، این سه متهم به همراه یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.
وی با بیان اینکه با توجه به گستردگی جرائم که توسط متهمان انجام شده است با قرار صادره از سوی مرجع قضایی نامبردگان دراختیار پلیس آگاهی قرار گرفته وتلاش در جهت دستگیری سرباند متواری ادامه پیدا کرد، افزود: باتوجه به اینکه سردسته این باند از دستگیری سایر همدستان خود مطلع گردیده بود کلیه خطوط مورد استفاده خود را از دسترس خارج وبه مکان نا معلومی متواری شده بود.
فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: با همکاری و پشتیبانی اطلاعاتی اداره اطلاعات جنایی وانجام اقدامات فنی صورت گرفته مشخص شد متهم اصلی به یکی از شهرستان غربی استان متواری و قصد دارد دوباره به شهرستان بندرعباس عزیمت کنید.
این مقام ارشد انتظامی ابراز داشت: با انجام اقدامات فنی وتخصصی مخفیگاه متهم در یکی از محلات بندرعباس شناسایی و با انجام تعقیب و مراقبت به طور نامحسوس تحت نظر قرارگرفت و پس از شناسایی کامل محل اختفا، طی هماهنگی قضایی اکیپی از ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به آدرس فوق اعزام و نامبرده را به همراه یکی دیگر از اعضای این باند در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.
وی اذعان داشت: متهم در ابتدا منکر هرگونه سرقتی بود اما با مواجهه با مستندات محکم و مستدل پلیس، چاره ای جز اعتراف نداشت وبیان داشت: با اعضای این باند در زندان آشنا شده و بواسطه آشنایی قبلی بعد از مرخصی از زندان، به علت اعتیاد به مواد مخدر مجددا شروع به سرقت موتورسیکلت در مجتمع های مسکونی نموده اند.
سردار جعفری درباره شگرد این باند با توجه به اعترافات متهمان، اظهار داشت: اعضای این باند درابتدای صبح با موتور سیکلت فاقد پلاک به مجتمع های مسکونی عزیمت و موتورسیکلت های مورد نظر که اکثرا 150 و 200 سی سی بوده را انتخاب و پس از بریدن قفل و زنجیر، اقدام به سرقت می کردند و در ادامه موتور سیکلت های مسروقه را به تعدادی مالخر که در حوزه غرب بندرعباس سکونت داشتند با قیمت هایی بسیار پایین به فروش می رساندند.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در بررسی از حساب های متهمان مشخص شد اعضای این باند بیش از 5 میلیارد ریال مراوده مالی داشته اند، خاطرنشان کرد: متهمان تاکنون به 83 فقره سرقت موتورسیکلت معترف شده اند که تمام صحنه های سرقت بازسازی و شکات شناسایی شدند.
سردار جعفری در پایان با اشاره به اینکه با توجه به اظهارات متهمان هویت 4 مالخر اصلی شناسایی و در عملیات هایی جداگانه دستگیر شدند، اظهار داشت: احتمال سرقت های بیشتری از اعضای این باند متصور است که اقدامات پلیسی جهت کشف سایر سرقت های احتمالی و سایر عناصر این باند ادامه دارد.
این مقام ارشد انتظامی در پایان اذعان داشت: تاکنون تعداد 30دستگاه موتورسیکلت ازید مالخران کشف و تحویل مالباختگان شده و تلاش پلیس جهت کشف سایرموتورسیکلت های مسروقه با جدیت ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه