English

حسین سلیمی عنوان کرد؛

بومی سازی ۹۵ درصدی قطعات تخصصی در نیروگاه بندرعباس

مدیر عامل نیروگاه برق بندرعباس از بومی سازی ۹۵ درصدی قطعات تخصصی در نیروگاه برق بندرعباس تا دو سال آینده خبر داد.

بومی سازی ۹۵ درصدی قطعات تخصصی در نیروگاه بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین سلیمی مدیرعامل نیروگاه برق بندرعباس گفت: امسال بیش از هزار و ۴۰۰ قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس بومی سازی شد.

وی افزود: بومی سازی سیستم سانتریفیوژ توربین بخار، توربو ژنراتور انواع پمپ‌ها، کمپرسور‌های فشار قوی فن‌های بخش بویلر، تجهیزات الکتریک و ابزار دقیق و تعمیرات توربین‌های بخار از مهمترین اقدام‌های نیرو‌های متخصص نیروگاه بندرعباس برای خودکفایی است.

مدیر عامل نیروگاه برق بندرعباس بیان کرد :ساخت قطعات بخش بویلز نیروگاه در انحصار ۱۰ کشور است که ما توانستیم این قطعات را بومی سازی کنیم و تعمیرات توربین‌های بخار هم در انحصار یک کشور خارجی بود، اما حالا نیرو‌های متخصص این نیروگاه توربین‌های بخار را تعمیر می‌کنند.

وی افزود: با همکاری ۵ شرکت دانش بنیان و ارائه کلاس‌های تخصصی برای نیرو‌ها، اکنون بیش از ۸۰ درصد تجهیزات نیروگاه بومی شده است.

سلیمی در پایان خاطر نشان کرد : تا دوسال آینده با بومی سازی بیش از ۹۵ درصد تجهیزات نیروگاه به ظرفیت اسمی هزار و ۱۳۲۰ مگاوات ساعت خواهیم رسید.

گفتنی است، نیروگاه برق بندرعباس با بیش ازهزار و ۲۰۰ نیروی متخصص، بیش از ۴۰ درصد از برق مورد نیاز هرمزگان و صنایع بندرعباس را تامین می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی