English

سیدفخرالدین هاشمی خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی ۸ فضای آموزشی طی هفته گذشته/جهاد مدرسه سازی در هرمزگان ادامه دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به اینکه بیش از 700 خیر هرمزگانی در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی استان مشارکت دارند، گفت: جهاد مدرسه سازی با مشارکت خیران این استان در حال انجام است.

آغاز عملیات اجرایی 8 فضای آموزشی طی هفته گذشته/جهاد مدرسه سازی در هرمزگان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سیدفخرالدین هاشمی، مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان با بیان اینکه ایجاد عدالت و فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان یکی از اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: عملیات اجرایی ۸پروژه درقالب ۵۴کلاس درس بازیربنای 7 هزار و ۸۵۶ مترمربع وبا اعتبار مشارکتی ۶۵میلیاردتومانی خیران مدرسه ساز بومی شهرستانهای بندرلنگه، بندرکنگ، سیریک،میناب،بندرعباس و جزیره قشم در هفته گذشته آغاز شد.
هاشمی با اشاره به اینکه توسعه باید از آموزش و پرورش آغاز شود، اذعان داشت: ساخت مدارس، پیش نیاز اشتغال و توسعه پایدار کشور بوده و وجود خیران مدرسه‌ساز می‌تواند در این راستا کمک‌های شایان توجهی کنند.
مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان ادامه داد: جهاد مدرسه سازی با مشارکت خیران این استان در حال انجام بوده و اقدامات این اداره کل در مدرسه‌سازی جهادگونه قرار گیرد.
هاشمی همچنین با بیان اینکه جهاد مدرسه‌سازی در استان هرمزگان برای گسترده شدن چتر عدالت آموزشی همچنان ادامه دارد، ابراز داشت: شاخص رشد و تعالی جامعه از توجه به جایگاه آموزش‌وپرورش نشأت می‌گیرد و این نهاد یکی از ارکان‌ مهم توسعه در جامعه محسوب می‌شود وتوجه به زیرساخت‌ فضاهای آموزشی توسعه همه‌جانبه را فراهم خواهد کرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان با تاکید برلزوم نهادینه شدن فرهنگ مدرسه‌سازی بین جوانان و نوجوانان استان اظهار کرد: مشارکت نوجوانان و جوانان در امر مدرسه سازی، به تداوم هر چه بیشتر نهضت مدرسه‌سازی خیران کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 700 خیر هرمزگانی در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی استان مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: فضای آموزشی مناسب زمینه‌ساز تربیت نیروی انسانی موفق بوده که امید است با نگاه ویژه دولت و حضور بیش از پیش خیران این مهم مانند ادوار گذشته در هرمزگان محقق شود.
هاشمی همچنین با بیان اینکه در هفته گذشته در راستای جهاد مدرسه سازی در استان عملیات اجرایی 8 پروژه آغاز شده است، افزود: آیین کلنگ زنی مدرسه مرحومه آمنه فردی پور اشکنانی در بندرلنگه با زیربنای 2000 مترمربع در قالب 12 کلاس درس و مدرسه فاطمیه دربندر کنگ با زیربنای 1800 مترمربع در قالب 9 کلاس انجام شد.
وی در ادامه عنوان کرد: کلنگ مدرسه 100خیری هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد در روستای زینبی قشم در قالب ساختمان آموزشی 700مترمربع با 6 کلاس درس به همراه دیوارومحوطه و سالن ورزشی بازیربنای هزار و 380مترمربع به صورت 100 درصدی خیری نیز درهفته گذشته به زمین زده شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان همچنین از آغاز عملیات اجرایی مدرسه رمچاه قشم خبر داد و در ادامه یادآور شد: مدرسه فارابی با زیربنای 700مترمربع درقالب 6 کلاس درس به صورت مشارکت 50 درصدی جمعی از خیران روستای رمچاه جزیره قشم با نظارت و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان احداث خواهدشد.
هاشمی تصریح کرد: تفاهم نامه احداث فضای آموزشی 6 کلاسه با زیربنای 304 مترمربع در شهر فین و مدرسه 3کلاسه با زیربنای 168 مترمربع  در روستای دشت از توابع بخش فین  که ازمناطق زلزله زده فین بوده نیز با اتاق بازرگانی هرمزگان منعقد شده است.
وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی مدرسه مشارکتی 6 کلاسه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان میناب با زیربنای۴۲۰ مترمربع و دبیرستان متوسطه اول روستای بریزگ بخش بیابان شهرستان سیریک به همت خیرنیک اندیش موسی دادی با زیربنای 384مترمربع درقالب ۶کلاس از دیگر پروژه هایی است که در هفته گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه