English

موج به صورت اختصاصی گزارش می‌دهد؛

لزوم ایجاد صنایع پایین‌دستی در جوار آلومینیوم المهدی

ایجاد صنایع پایین‌دستی در جوار شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس می‌تواند سبب ایجاد رونق اقتصادی فراوانی در منطقه شود.

لزوم ایجاد صنایع پایین‌دستی در جوار آلومینیوم المهدی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر در زنجیره تولید آلومینیوم و با توجه به جذابیت های سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی این حوزه، ساخت قطعات و همچنین محصولات نیمه ساخته آلومینیومی می‌تواند ارزآوری بسیار گسترده‌ای را در پی داشته باشد که این کار علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی، باعث اکمیل زنجیره‌ی تولید آلومینیوم خواهد شد؛ مساله‌ای که به نظر در شرکت آلومینیوم المهدی در شرف وقوع است.

*اشتغال‌زایی و رونق تولید 

حجت الاسلام و المسلمین «محمد عبادی زاده» امام‌جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان نیز در فرآیند بازدید از این شرکت بر مساله‌ی صنایع پایین دستی تاکید کرد و افزود: باید صنایع پایین‌دستی در مجاورت شرکت آلومینیوم المهدی احداث تا موجبات بیشتر اشتغال‌زایی و رونق تولید در این صنعت فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته شاهد مسائل و مشکلات عدیده‌ای در شرکت آلومینیوم المهدی در حوزه‌های مختلف بودیم که خوشبختانه از زمانی که این شرکت تولیدی به مدیریت جدید واگذار شد با عزم و اراده قوی مدیران جهادی، همت و تلاش کارگران و کارکنان در مسیر رشد، بالندگی و جهش تولید قرار گرفته است و این کار ارزشمند و مایه خرسندی است.

حجت‌الاسلام عبادی زاده کسانی که در راه توسعه و آبادانی کشور به‌خصوص در عرصه اقتصادی و تولیدی فعالیت می‌کنند، مجاهدان واقعی در راه خداوند دانست و ابراز کرد: تلاشگران این بخش حیاتی باید موردتوجه و حمایت همه‌جانبه قرار گیرند تا چرخه‌ تولید کشور کند و متوقف نشود.

*تاکید مقام معظم رهبری

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه هرچند که از زمان واگذاری این شرکت به مدیریت جدید زمانی زیادی نمی‌گذرد، تصریح کرد: آمار و ارقام تولید این صنعت پیشرفت‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف داشته است که حتی مقام معظم رهبری هم به جهش تولید در حوزه آلومینیوم در سخنرانی خود به این موضوع اشاره داشتند و این خود بیانگر حرکت رو به رشد این مجموعه تولیدی در استان است و امیدواریم این شرکت بتواند به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید آلومینیوم بدل شود و به جایگاه واقعی خود در کشور و جهان دست پیدا کند.

*اهمیت توسعه صنایع پایین دستی

وی در ادامه ابراز کرد: یکی از ظرفیت‌های راهبردی و کلیدی در بخش اشتغال، جذب جوانان و رونق تولید و توجه هر چه بیشتر به احداث، توسعه و رونق صنایع پایین‌‌دستی است، زیرا صنایع پایین‌‌دستی مزایای بسیار ارزشمندی ازجمله قدرت اشتغال‌زایی زیاد، جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر برای استان و کشور را دارد.

 حجت‌الاسلام عبادی زاده گفت: باید در مجاورت همه صنایعی مادری که در استان فعالیت می‌کنند صنایع پایین‌دستی احداث و راه‌اندازی شود تا روند رونق تولید و اشتغال‌زایی بیش‌ازپیش تقویت شود و این امر یک کار مهم و بزرگ است و صنعت آلومینیوم هم ظرفیت بالایی برای تحقق این کار دارد، البته نیازمند همکاری دستگاه‌ها و مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

*کاهش فقر و بیکاری

امام‌جمعه بندرعباس ادامه داد: برای کم کردن فقر و بیکاری، احداث صنایع پایین‌دستی در استان یک ضرورت است و می‌تواند نقش چشمگیری را ایفا کند.

*حلقه‌ی مفقوده‌ی آلومینیوم هرمزگان

«حمید مهتدی» مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی نیز ضمن تایید اهمیت ایجاد صنایع پایین دستی در آلومینیوم هرمزگان، توجه به این مساله را یکی از کارهای مهم در زمینه رونق تولید و اشتغال جوانان دانست و عنوان کرد: در استان هرمزگان 20 سال از احداث و فعالیت شرکت آلومینیوم ‌می‌گذرد اما فقط دو واحد پایین‌‌دستی وجود داشت که از ضایعات این کارخانه استفاده ‌می‌کردند که آن‌ها نیز تعطیل شده‌اند و از شمش این واحد برای صنایع پایین‌دستی استفاده نمی‌شود.

*مقایسه‌ی استان مرکزی با هرمزگان

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی ضمن بیان اینکه در استانی مانند استان مرکزی اقدامات گسترده‌ای در حوزه‌ی صنایع پایین‌‌دستی آلومینیوم صورت گرفته است، افزود: برای تحول در آلومینیوم هرمزگان نیز باید گام‌های عملی برداشته شود تا شاهد رونق بیشتر صنایع پایین‌‌دستی در استان باشیم.

وی در پایان بیان داشت: امسال قصد داریم با حمایت‌های استانداری هرمزگان و سازمان صمت قدم‌های اولیه را برداریم و این حق استان است تا از تولیدات و صنایع پایین‌‌دستی برخوردار و بهره‌مند شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه