English

با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی؛

سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در هرمزگان آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، گفت: سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در سرتاسر استان آغاز شده است.

سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در هرمزگان آغاز شد

به گزارش خبرگزارذی موج هرمزگان، موسی دادی زاده مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، پیش بینی کرد امسال حدود ۲۳ هزار نوآموز برای ورود به دبستان در استان در طرح سنجش شرکت کنند.

وی افزود: برای تسهیل در سنجش و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، سامانه نوبت گیری راه‌اندازی و نوآموزان از طریق مدرسه نوبت گیری می‌شوند.

دادی زاده خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شلوغی روزانه به طور متوسط ۲۰ کودک در هر پایگاه سنجش می‌شود در صورتی که سال گذشته روزانه ۴۰ دانش آموز سنجش می شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان بیان کرد: ماسک و دستکش در پایگاه‌ها در نظر گرفته شده است و پس از سنجش هر کودک، کلاس ضدعفونی می‌شود.

دادی زاده از والدین خواست در ساعت مشخص شده فقط یک نفر همراه نو آموز به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده و حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال ارزیابی دهان، دندان، قد و وزن کودک بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی انجام نمی‌شود، عنوان کرد: امسال ۳۳ پایگاه ثابت، سیار و تخصصی برای سنجش کودکان در استان در نظر گرفته شده است.

دادی زاده ادامه داد: امسال ۴۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پایه اول در استان هستند که ۲۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پارسال برای ورود به پیش دبستانی سنجش شده اند و دیگر نیاز به سنجش مجدد ندارند.

وی بیان کرد: برای سنجش نو آموزان همراه داشتن کارت واکسن، اصل شناسنامه پدر و مادر و معرفی نامه مدرسه ضروری است.

این مقام مسئول اضافه کرد هزینه سنجش نو آموزان امسال ۴۰ هزار تومان است که فقط با کارت بانکی قابل پرداخت است.

دادی زاده بیان کرد: نوآموزان بدو ورود به دبستان حتماً باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند و اگر نوآموزی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، ثبت‌نام آن‌ها در مدارس با مشکل روبرو می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در طرح سنجش سلامت، نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری و آمادگی تحصیلی ارزیابی می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه سنجش کودکان بدو ورود به دبستان تا آخر شهریور ادامه دارد.، افزود: مهر امسال ۲۵ هزار دانش آموز پیش دبستانی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی