English

پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست گازی نیروگاه قشم

پیشرفت فیزیکی واحد نخست گازی را ۹۷ درصد می باشد که این میزان تا زمان بهره برداری که پایان تیرماه است به ۹۸ درصد خواهد رسید و میزان مصرف برق جزیره قشم را در زمستان حدود ۸۰ تا ۱۰۰ مگاوات می باشد و تابستان این میزان به ۲۸۰ مگاوات می‌رسد که نیروگاه قشم توان تامین آن را دارد.

پیشرفت 97 درصدی فاز نخست گازی نیروگاه قشم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، نیروگاه قشم در مساحت زمین ۷۵ هکتار و در 35 هکتار تاسیسات و ابنیه جانمایی شده است.

این نیروگاه از 2 واحد گازی 170 مگاواتی MAP2A کلاس E و 1 واحد بخاری 160 مگاواتی کلاس E  شرکت مپنا و با استفاده از سیستم خنک کننده once through  (یک بلوک سیکل ترکیبی) و بخش تولید آب شیرین به ظرفیت 8000 مترمکعب در روز تشکیل شده است که دو واحد گازی آن با ظرفیت نامی ۱۷۰ مگاوات و واحد بخار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است که تلاش می‌شود واحد بخار آن تا مهر ۱۴۰۰ وارد مدار می‌شود، همچنین نیروگاه قشم توانایی تامین نیاز ۲۸۰ مگاواتی قشم را دارد و تلاش می‌شود اضافه آن برای استان هرمزگان اختصاص یابد.

راندمان این نیروگاه بالای ۴۹ درصد است که نیروگاه در زمان احداث برای ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده و در زمان بهره برداری نیز میزان اشتغال آن صد نفر است.

لازم به ذکر است که سرمایه گذاری صورت گرفته برای این نیروگاه ۳۰۸ میلیون یورو است که از این میزان ٢٠٣ میلیون یورو بصورت وام ارزی از صندوق توسعه ملی دریافت شده است مابقی سرمایه گذاری به میزان ۱۰۵ میلیون یورو از محل آورده سهام‌داران تامین شده که تاکنون ۶۶ میلیون یورو آن انجام شده است.

همچنین میزان پیشرفت فیزیکی واحد نخست گازی را ۹۷ درصد می باشد که این میزان تا زمان بهره برداری که پایان تیرماه است به ۹۸ درصد خواهد رسید و میزان مصرف برق جزیره قشم را در زمستان حدود ۸۰ تا ۱۰۰ مگاوات می باشد و تابستان این میزان به ۲۸۰ مگاوات می‌رسد که نیروگاه قشم توان تامین آن را دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه