English

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی آزادی خبر داد؛

اقدامات ده ماهه معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه هرمزگان

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: امسال 40 وقف جدید در استان به ثبت رسید که عمده نیت این وقف‌ها در زمینه نیازهای روز جامعه است.

اقدامات ده ماهه معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام  والمسلمین مصطفی آزادی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفتگو با خبرنگار موج، اذعان داشت: امسال 40 وقف جدید در استان به ثبت رسید که عمده نیت این وقف‌ها در زمینه نیازهای روز جامعه است.

حجت الاسلام  والمسلمین مصطفی آزادی، اظهار داشت: شهرستان بندرلنگه با 8 وقف در رتبه نخست وقف‌های ابتدای امسال تاکنون قرار دارد.

وی عنوان کرد: وقف‌های جدید در زمینه‌های مذهبی و اجتماعی بوده که پیش از ثبت، مشاوران وقف نسبت به هدایت نیات به سوی نیازهای روز جامعه با واقفان گفت و گو می‌کنند.

*طرح آزادی سازی زندانیان غیر عمد

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان اطعام و خدمات‌رسانی به زائران حسینی را از دیگر برنامه‌هایی دانست که محل هزینه کرد آن نیت واقفان و همچنین کمک‌های مردمی بود و ادامه داد: اربعین امسال زائران حسینی در 5 موکب پذیرایی شدند  که بیش از250 میلیون تومان هزینه پذیرای این زائران بود.

آزادی  افزود: برای رسیدگی به دانش‌آموزان محروم نیز طرح مهر تحصیلی پیش بینی شده که امسال 150 نفر با کمک نیت خیر واقفان و خیرین از مزایای آن بهره‌مند شدند.

وی گفت: طرح آزادی زندانیان غیر عمد نیز از جمله طرح‌های فرهنگی است که با بهره گیری از ظرفیت مراکز افق امامزاده سید مظفر بندرعباس و نیات واقفین8  نفر تاکنون از بند زندان رهایی و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی به راه اندازی و فعال سازی بیش از ۱۵ انجمن یاوران وقف در شهرستان ها اشاره کرد و گفت در طول ده ماه با فعال کردن کمیسون اجرای نیت با رشد سی درصدی نسبت به سال ۹۷ بیس از دو میلیارد اجرای نیت واقفین صورت گرفته که بیشتر آن با توجه به نیات در حوزه مراسمات و روضه خوانی ائمه اطهار است.

*ثبت 40 وقف در هرمزگان

حجت الاسلام والمسلمین آزادی گفت: از جمله اقدامات شاخص با رویکرد اجتماعی با توجه به منویات نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان راه اندازی ۷ مرکز افق در امامزادگان شاخص که مرکز افق سیدمظفر(ع) با راه اندازی مرکز خدمات جهت اشتغال حداقل ده نفر با اولویت زنان سرپرست خانوار بوده است

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون  ۴۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است گفت: بیش از شصت درصد این موقوفات منفعتی ودر راستای نیاز جامعه و استان از قبیل نیت غدیر ، ازدواج جوانان و امورات خیر و مراسمات فاطمیه ... می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آزادی گفت:  بیش از ۳۵ نشست تخصصی وقف با اقشار مختلف جهت ترویج فرهنگ وقف و ایجاد موقوفات جدید برگزار شده که منجر به ۵ وقف جدید شده است.

*بقاع متبرکه  هرمزگان به قطب فرهنگی تبدیل می شوند

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان یادآور شد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برنامه‌های متنوع در ایام مختلف برگزار می‌شود که آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، دهه کرامت، بصیرت عاشورایی و اربعین حسینی،سوگواره یاس نبوی از جمله این برنامه‌ها است

حجت الاسلام و المسلمین آزادی افزود: دوره های  با هدف ارتقای سطح مدیریتی، حراستی، فرهنگی، اجتماعی و آشنایی با آسیب‌های اجتماعی و توانمند سازی خادمان و اعضای هیأت امنا ونیز مبلغین بومی با حضور استادان حوزه معاون فرهنگی اجتماعی سازمان در این برگزار شده است.

وی تاکید کرد: در تمام این برنامه‌ها فرهنگی مبلغان بومی و غیربومی متناسب با هر مناسبت به بصیرت افزایی در جوار امامزادگان پرداخته و زائران نیز از برنامه‌های مختلف این مناسبت‌ها بهره معنوی می‌برند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی