English

فریدون همتی در بازدید از خورها و مسیل های بندرعباس؛

مردم از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند/ستاد مدیریت بحران در تمامی شهرستان های هرمزگان در آمادگی کامل است

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مردم با رعایت توصیه های ایمنی نقش موثری در کاهش خسارت های مادی و پیشگیری از خسارت جانی در مواقع بحرانی دارند، گفت: مردم از مسافرت های غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم افرادی که در حریم رودخانه و خورها خانه دارند به منظور رعایت ایمنی با ستاد بحران همکاری کامل را انجام دهند.

مردم از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند/ستاد مدیریت بحران در تمامی شهرستان های هرمزگان در آمادگی کامل است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی در بازدید از خورها و مسیل های بندرعباس، نقش مردم در کاهش خسارات احتمالی حوادث را پررنگ دانست و بیان داشت: مردم استان باید همکاری لازم را در صورت بروز شرایط بحرانی با متولیان امر داشته باشند تا بتوان خسارات احتمالی را مدیریت کرد و کاهش داد.

وی با بیان اینکه هرمزگانی ها از دنبال کردن اخبار غیر معتبر پرهیز کنند، اظهار داشت: در زمان بروز حوادث و یا احتمال آن، بازار شایعات گرم می شود به همین منظور مردم باید اخبار را از  رسانه های معتبر پیگیری کنند و هر خبر بی اعتبار که در فضای مجازی منتشر می شود را باور نکنند.

استاندار هرمزگان از آماده باش ستاد مدیریت بحران در تمامی شهرستان های استان خبر داد و گفت: تمامی امکانات و تجهیزات استان اعم از خصوصی و دولتی به صورت آماده باش برای مقابله با هر حادثه احتمالی در آمده اند.

وی با بیان اینکه لایروبی مسیل ها، رودخانه ها و خورهای استان که احتمال سیلابی شدن دارند در دست اجراست، افزود: به منظور کاهش خسارات احتمالی عملیات اجرایی لایروبی مناطقی که احتمال سیلابی شدن دارند مانند مسیل ها، خورها و رودخانه ها در حال انجام است و در این خصوص از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شده است.

وی به ورود سامانه بارشی به هرمزگان اشاره کرد و گفت: با ورود سامانه بارشی به استان به ویژه شرق هرمزگان تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز هر حادثه ای اندیشده شده است و در این خصوص مردم نیز باید به توصیه های ایمنی توجه کنند.

همتی از مردم خواست که از مسافرت های غیر ضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم افرادی که در حریم رودخانه و خورها خانه دارند به منظور رعایت ایمنی با ستاد بحران همکاری کامل را انجام دهند.

به گزارش موج، در پی ورود سامانه فعال بارشی مدارس بندرعباس، میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد روزهای شنبه و یکشنبه ۲۴ و ۲۵ فروردین تعطیل است. مدارس شهرستان بستک نیز  شنبه ۲۴ فروردین تعطیل است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه