English

روزانه انجام می‌شود؛

فروش سی تن از انواع ماهی در بازار گورزانگ میناب

رئیس اداره شیلات شهرستان میناب گفت: روزانه حدود سی تن انواع ماهی در بازار گورزانگ میناب به فروش می رسد.

فروش سی تن از انواع ماهی در بازار گورزانگ میناب

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «خلیل حیدری» از فروش روزانه حدود سی تن از انواع ماهی در بازار گورزانگ میناب خبر داد و گفت: ماهی های این بازار علاوه بر هرمزگان به تهران، اصفهان، فارس، کرمان، زاهدان، چابهار، یزد و خوزستان هم فرستاده می شود.

 افزود: بازار ماهی گورزانگ معروف به پاچال یکی از بازارهای قدیمی هرمزگان با 45 غرفه، زمینه اشتغال بیش از هزار و 500 نفر را بطور مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون فصل صید تن ماهیان شامل هوور، شیرماهی، سنگسر، سرخو، سارم، تلال و گاریز است، تصریح کرد: ماهی این بازار بیشتر از بنادر کوه مبارک، جاسک، سیریک، کوهستک، کرگان و کلاهی تامین می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه شهرستان میناب، 88 فروند لنج و 126 فروند قایق صیادی دارد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون پنج هزار و 500 تن انواع ماهیان صید شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال به بیش از 10 هزار تن افزایش یابد.

رئیس اداره شیلات شهرستان میناب اضافه کرد: گورزانگ با 4 هزار نفر جمعیت، یکی از روستاهای بزرگ بخش بندزرک میناب است که از شمال با روستای باغگلان و تم بلوچان همسایه است و در جنوب آن، رودخانه میناب قرار دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه