English

در قالب طرح جهاد آبرسانی؛

طرح آبرسانی به مالوجه قروه افتتاح شد

طرح جهاد آبرسانی به شهر مالوجه از توابع شهرستان قروه در قالب «طرح جهاد آبرسانی به ۱۶۹ روستای کردستان» افتتاح و به بهره برداری رسید.

طرح آبرسانی به مالوجه قروه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، طرح آبرسانی به شهر مالوجه و روستاهای منطقه در قالب «طرح جهاد آبرسانی به ۱۶۹ روستای دارای تنش آبی در کردستان» با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه، معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

 معاون برنامه ریزی و توسعه آبفا کشور بیان کرد: در دولت سیزدهم ۱۰ هزار روستا در فاز نخست طرح جهاد آبرسانی در کشور تحت پوشش قرار گرفته اند که در حال حاضر ۳۸ درصد پیشرفت داشته است.

به گفته «مجید آقا زاده» با اتمام این طرح ها تعداد ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.   

او آبرسانی به این ۱۰ هزار روستا را با مشارکت وزارت نیرو و قرارگاه حسن مجتبی (ع) سپاه دانست و افزود: اجرای این طرح ها با احداث ۸ هزار و ۷۲۰ مخزن، هزار ایستگاه پمپاژ، حفر ۹۹۹ حلقه چاه و ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال همراه خواهد بود. 

«آقازاده» همچنین از وجود ۲۸۵ واحد تصفیه خانه آب، ۳۱ هزار کیلومتر خطوط انتقال آب، ۱۶۷ هزار کیلومتر شبکه آب شهری و ۲۵۷ واحد تصفیه خانه فاضلاب در کشر خبر داد.

معاون برنامه ریزی و توسعه آبفا کشور ادامه تصریح کرد: در فاز دوم برای ۱۰ هزار روستای دیگر طرح جهاد آبرسانی اجرا می شود که در این فاز هم ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر  تحت پوشش قرار خواهند گرفت. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی