سرخط خبرها
  • عراقچی: از زمین فوتبال تا میز مذاکره هدف دفاع از عزت و افتخار مردمان عزیزمان است
  • تیم ملی فوتبال یران بالاتر از عربستان در آسیا قرارگرفت
  • برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه‌ ممنوع شد
  • وزیر خارجه بریتانیا خواستار کناره‌گیری استارمر از قدرت شد
  • مهدی مهدوی‌کیا و جرج وه‌آ در ورزشگاه دیدار ایران و بلژیک
  • تایوان؛ غول هوش مصنوعی جهان
  • از میناب تا جام جهانی؛ حضور کودکان میناب روی سکوهای جام جهانی
  • اهدای پرچم گنبد حرم مطهر حسینی، برای تکریم و بدرقه پیکر رهبر شهید
  • وزیر اقتصاد: مبلغ کالابرگ دهک‌های پایین حتما متناسب با تورم افزایش می‌یابد
  • حمایت هوادار مکزیکی از تیم ملی ایران در ورزشگاه سوفای لس آنجلس
  • وزیر اقتصاد: افزایش رقم قیمت کالا برگ ویژه ۶ دهک پایین جامعه
  • انهدام مهمات عمل نکرده دشمن در بندرعباس
  • عصبانیت ترامپ از نتانیاهو
  • عضو کمیسیون کشاورزی: قیمت آب افزایش می‌یابد
  • آینده ونس به صلح با ایران گره خورد

بهسازی و ایمن‌سازی کریدورهای ده‌گانه کشور، کلان‌پروژه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سال جاری/ضرورت تبیین صحیح و امیدآفرین

معاون توسعه فناوری و هوشمندسازی و راهبر روابط عمومی، اجرای طرح کلان بهسازی، روکش آسفالت و ایمن‌سازی کریدورهای ده‌گانه جاده‌ای کشور را کلان‌پروژه این سازمان در سال ۱۴۰۵ عنوان کرد و گفت: با توجه به جایگاه راهبردی این محورها در شبکه حمل‌ونقل کشور، تبیین رسانه‌ای صحیح، امیدآفرین و مبتنی بر واقعیت‌های میدانی، یکی از مهم‌ترین رویکردهای حوزه روابط عمومی در این زمینه است.

راهداری
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از راهداری، منصور فخاران در نشست هم‌اندیشی و تبیین سیاست‌های اطلاع‌رسانی و مستندسازی کریدورهای ده‌گانه جاده‌ای کشور اظهار کرد: برای نخستین‌بار و با عزم و همت وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، عملیات عظیم بهسازی، روکش آسفالت و ایمن‌سازی کریدورهای ده‌گانه کشور با فعالیت ۲۰۴ اکیپ اجرایی در سطح محورهای کریدوری در حال انجام است.

وی با اشاره به این‌که کریدورهای ده‌گانه جاده‌ای کشور، مهم‌ترین محورهای شریانی و ترانزیتی در جابه‌جایی کالا و مسافر به شمار می‌روند، افزود: این محورها سهم عمده‌ای در اتصال بنادر، پایانه‌های مرزی، مراکز تولیدی، قطب‌های جمعیتی و مراکز مصرف کشور دارند و به دلیل تمرکز بالای تردد، به‌ویژه عبور ناوگان سنگین، بیش از سایر راه‌ها در معرض استهلاک روسازی، ابنیه فنی، علائم و تجهیزات ایمنی قرار دارند.

فخاران تأکید کرد: از این‌رو، نگهداری، بهسازی و ایمن‌سازی این کریدورها، نه‌تنها یک اقدام عمرانی، بلکه یک ضرورت مدیریتی، فنی و اقتصادی برای حفظ پایداری شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور است. هرگونه افت کیفیت یا تأخیر در رسیدگی به این محورها می‌تواند موجب کاهش سطح خدمت، افزایش هزینه‌های بهره‌برداری ناوگان، افت ایمنی، تشدید سوانح جاده‌ای و اختلال در جریان ترانزیت و تأمین کالا شود.

معاون توسعه فناوری و هوشمندسازی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با توجه به سهم بالای این محورها در جابه‌جایی بار و مسافر، عزم خود را برای ساماندهی آن‌ها در راستای تحقق مطالبات رانندگان، مسافران و سایر کاربران جاده‌ای جزم کرده است. اجرای به‌موقع عملیات نگهداری پیشگیرانه، روکش و بهسازی روسازی، مرمت ابنیه، اصلاح و تکمیل تجهیزات ایمنی و رفع نقاط حادثه‌خیز، ضمن صیانت از سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی، موجب افزایش عمر مفید راه‌ها و کاهش هزینه‌های آتی بازسازی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت این ابرپروژه در ارتقای بهره‌وری شبکه راه‌های کشور گفت: بهسازی و ایمن‌سازی کریدورهای ده‌گانه، افزون بر بهبود کیفیت تردد و ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای، در افزایش کارایی حمل‌ونقل، کاهش زمان سفر، تسهیل جابه‌جایی کالا و تقویت جایگاه ترانزیتی کشور نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. بر همین اساس، این محورها در اولویت برنامه‌ریزی‌ها، تخصیص اعتبارات و اقدامات اجرایی سازمان قرار گرفته‌اند.

فخاران همچنین بر ضرورت اجرای رویکردی منسجم و یکپارچه در مستندسازی و اطلاع‌رسانی این طرح تأکید کرد و افزود: روابط عمومی باید با رویکردی جدید، ضمن تبیین ماهیت و نقش کریدورهای ده‌گانه در شبکه راه‌های کشور، ابعاد سیاست‌گذاری، سرمایه‌گذاری و تلاش گسترده سازمان در این حوزه را برای افکار عمومی بازگو کنند. در تولید محتوای رسانه‌ای فاخر برای این منظور، دیدگاه‌ها، مطالبات و روایت‌های رانندگان، مسافران و ذی‌نفعان نیز باید احصاء و منعکس شود.

راهبر روابط عمومی ادامه داد: انعکاس این خدمت بزرگ در گستره عظیمی از راه‌های کشور، آن هم در شرایط محدودیت منابع اعتباری و مالی، علاوه بر مزایای فنی و اجرایی، می‌تواند به امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی سازمان منجر شود.

وی با اشاره به در پیش بودن سفرهای اربعین حسینی، از پیش‌بینی افزایش سه درصدی شمار زائران در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس برآوردها، بیشترین زائران از استان‌های تهران، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و اصفهان راهی عتبات عالیات خواهند شد.

وی با اشاره به جابه‌جایی زائران با استفاده از ظرفیت ناوگان اتوبوسی و ناوگان در اختیار شرکت‌ها و کارخانجات اظهار کرد: در ایام سفرهای اربعین سال جاری، با بهره‌گیری از سامانه «سپاس»، مدیریت سفرهای ناوگان و عملیات جابه‌جایی زائران با کیفیت و انسجام بیشتری انجام خواهد شد.

فخاران همچنین با تأکید بر ضرورت آماده‌سازی پایانه‌های مسافربری گفت: استمرار پویش «چشم به راهیم» و برپایی ایستگاه‌های صرف نوشیدنی در سطح محورهای مواصلاتی کشور از جمله اقداماتی است که در حوزه فعالیت روابط عمومی سازمان اجرایی خواهد شد.

وی از توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای و ارتقای کارکرد آن‌ها در زمینه‌هایی همچون کنترل سرعت وسایل نقلیه و ثبت تخلفات عبور و مرور خبر داد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه