English

رشد ۷ درصدی روزانه تردد وسایل نقلیه در راه‌های کشور در سال ۱۴۰۲

متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه در راه‌های بین‌شهری در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال پیش از آن با رشد هفت درصدی همراه بوده است.

رشد ۷ درصدی روزانه تردد وسایل نقلیه در راه‌های کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی این سازمان با اشاره به تحلیل وضعیت تردد وسایل نقلیه در سطح محورهای مواصلاتی کشور در سال ۱۴۰۲ بر اساس عملکرد سامانه‌های هوشمند، اظهار کرد: متوسط تردد بین استانی روزانه در سال گذشته با ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۹۵ تردد ثبت شده است.

وی با اشاره به رشد هفت درصدی متوسط تردد بین استانی روزانه در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال پیش از آن، بیان کرد: آمار تردد بین استانی وسایل نقلیه سبک در سال گذشته با افزایش هشت درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ همراه بوده و این آمار درباره تردد بین استانی وسایل نقلیه سنگین کاهش یک درصدی را نشان می‌دهد.


معاون برنامه‌ریزی سازمان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیشترین افزایش ماهانه تردد بین استانی وسایل نقلیه در ماه‌های دی و شهریور به ترتیب با ۱۴ و ۱۰ درصد افزایش به ثبت رسیده است.


تیموری بیشترین کاهش ماهانه تردد بین استانی وسایل نقلیه در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن را نیز با کاهش دو درصدی برای اسفند ماه به واسطه تقارن آن با ماه مبارک رمضان خواند.


وی تأکید کرد: استان‌های تهران با ۱۶ درصد، البرز با ۱۴ درصد و مرکزی با ۷ درصد، بیشترین تردد بین استانی سال ۱۴۰۲ را به نام خود ثبت کرده‌اند.


معاون برنامه‌ریزی سازمان افزود: تردد بین استانی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ در استان‌های سیستان و بلوچستان با ۳۵ درصد، بوشهر با ۲۵ درصد و خوزستان با ۱۸ درصد، بیشترین افزایش را داشته است.


تیموری تصریح کرد: همچنین استان‌های گلستان با پنج درصد، مازندران با سه درصد و لرستان با دو درصد، بیشترین کاهش تردد بین استانی در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ را داشته‌اند.


وی اضافه کرد: همچنین استان‌های قزوین با ۱۳ درصد، مازندران با ۱۲ درصد و قم با ۱۰ درصد، بیشترین مقاصد سفر وسایل نقلیه استان‌های تهران و البرز در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه