English

آذربایجان شرقی برای جهش ترانزیت و حمل ونقل بین المللی آماده می‌شود

معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از مرزهای استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس - در منطقه کلاله مصمم بوده و با جدیت کار را پیش می‌برند.

آذربایجان شرقی برای جهش ترانزیت و حمل ونقل بین المللی آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، داریوش امانی در بازدید از محل ساخت این پایانه در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.


وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو‌ همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.


امانی با بیان این که برای آزاد سازی زمین و پیش بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن همزمان در حال تملک و زیرسازی آماده سازی است.


رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه با هدف توسعه مبادلات تجاری منطقه ای و افزایش ترانزیت اجرا می شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقاء مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵ هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش بیابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه