English

پنج هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای افزوده می‌شود

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از برنامه ریزی برای واردات پنج هزار دستگاه اتوبوس با هدف تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و در فاز نخست ورود ۲ هزار دستگاه اتوبوس به کشور خبر داد.

پنج هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی سید کمال هادیانفر در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف پایانه مسافربری جنوب تهران با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۳ تا ۵ درصدی سفرهای نوروزی در ۱۴۰۳، اظهار داشت: تا روز چهارم فروردین و به دلیل شرایط نامساعد جوی، آمار سفرهای نوروزی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای با کاهش ۱۰ درصدی همراه بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر آمارها با وجود پایدارتر شدن شرایط جوی از رشد یک درصدی تردد این ناوگان در مقایسه با سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ خبر می‌دهد و شهرهای مشهد، شیراز و اصفهان در صدر مقاصد سفرهای نوروزی قرار دارند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از رضایتمندی عمومی مسافران در استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای خبر و ادامه داد: روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از زحمات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، افزود: اگرچه این ناوگان در اوج سفرهای رفت نوروزی ۱۴۰۳ با ظرفیت کامل به مقاصد حرکت کرده و در مسیرهای بازگشت با تعداد بسیار کم مسافران تردد می‌کنند، با وجود زیان مالی اما همچنان با علاقه‌مندی در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.


هادیانفر همچنین بر ضرورت رعایت حال مسافران و روزه‌داران در اوقات ادای فریضه نماز، افطار و سحری تأکید و تصریح کرد: با هدف تأمین ایمنی سفرهای نوروزی، معاینات فنی پیش از حرکت اتوبوس‌ها انجام می‌شود و در طول سفر نیز مسافران از طریق QR CODE مندرج بر روی بلیت می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود نسبت به وضعیت ناوگان و نحوه رانندگی رانندگان را ثبت کنند.


وی با اشاره به اینکه در همه مسیرها از اتوبوس‌های VIP استفاده می‌شود، بیان کرد: در مسیرهای طولانی‌تر و به منظور راحتی بیشتر مسافران از این ناوگان استفاده بیشتری می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی همچنین میزان تأخیر حرکت ناوگان در بخش اتوبوسی را به دلیل خرید اینترنتی و تعیین زمان حرکت بسیار اندک خواند.

هادیانفر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای واردات پنج هزار دستگاه اتوبوس با هدف تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای صورت گرفته و در فاز نخست، ۲ هزار دستگاه اتوبوس وارد کشور می‌شوند.


وی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را به منزله کمک به سرمایه ملی و کاهش آمار سفر از طریق خودروهای شخصی دانست و گفت: سهم ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافر در تلفات حوادث رانندگی کمتر از یک درصد است، البته به دنبال کاهش این میزان به حداقل ممکن و صفر هستیم.


گفتنی است، در این بازدید حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل و داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مجتبی ناصری مشاور فرهنگی ریاست سازمان راداری و حمل و نقل جاده ای، سید علی مهدیان معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور و جمعی از مدیران و مسئولان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران و پایانه مسافربری جنوب تهران، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه