English

رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری الگوی رانندگی ایمن باشند

رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری با رعایت سرعت مجاز و مطمئنه و پرهیز از سبقت‌گیری در مقاطع پرترافیک و مکان‌های سبقت ممنوع، الگوی مناسب رانندگی ایمن در سفرهای نوروزی باشند.

رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری الگوی رانندگی ایمن باشند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از راهداری، حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل این سازمان گفت: بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه در ایام اجرای طرح نوروز ۱۴۰۳ و جلوگیری از وقوع تصادفات تأکید کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش حجم عبور و مرور وسایل نقلیه شخصی در جریان سفرهای نوروزی و عدم تسلط کامل برخی از رانندگان با شرایط محورهای مواصلاتی از یک سو و ضرورت تردد ناوگان حمل و نقل باری مجاز حامل کالاهای اساسی، فاسد‌شدنی و سوخت‌رسان با هدف تأمین نیازهای اساسی کشور از سوی دیگر و همچنین تردد ناوگان باری مجاز در برخی از محورهای مواصلاتی، رعایت قوانین و مقررات رانندگی اهمیت و ضرورت مضاعفی پیدا کرده است.


معاون حمل و نقل سازمان با اشاره به بررسی‌های کارشناسانه در خصوص عوامل مؤثر در وقوع تصادفات جاده‌ای از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون، بیان کرد: متأسفانه آمارها از وقوع برخی تصادفات منجر به فوت و جرح وسایل نقلیه عمومی باری در طول شبکه راه‌های کشور خبر می‌دهد.


شهرکی افزود: بر این اساس رعایت موارد ایمنی از سوی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری مانند پرهیز جدی از ادامه سفر در صورت خستگی و خواب‌آلودگی و موکول کردن آن به پس از زمان استراحت کافی و عدم استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی برای جلوگیری از وقوع تصادفات احتمالی بسیار اهمیت دارد.


وی افزود: انتظار می‌رود رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری به عنوان رانندگان حرفه‌ای، با رعایت سرعت مجاز و مطمئنه و پرهیز از سبقت‌گیری در مقاطع پرترافیک و مکان‌های سبقت ممنوع، الگوی مناسب رانندگی ایمن برای دیگر رانندگان باشند.


معاون حمل و نقل سازمان تصریح کرد: انجام برنامه‌ریزی سفر و کسب اطلاعات راه‌ها به منظور جلوگیری از ورود به محدوده‌های پر‌ترافیک به ویژه در محورهای پرتردد وسایل نقلیه شخصی از نکاتی است که رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری باید به آن‌ توجه کنند.


شهرکی، کاهش سرعت حرکت در شرایط نامساعد جوّی و بارندگی، مه‌گرفتگی، برفی و لغزندگی جاده، حفظ آرامش و رعایت سرعت مطمئنه و ایمن را از دیگر نکاتی برشمرد که رعایت آن‌ها از سوی رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی باری ضرورت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه