English

افزایش سه درصدی تردد وسایل نقلیه در راه‌های کشور طی فروردین ماه ۱۴۰۲

در فروردین ماه امسال تردد بین استانی ۶۷ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۱۲۷ وسیله نقلیه سبک و سنگین در راه‌های کشور ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشت.

افزایش سه درصدی تردد وسایل نقلیه در راه‌های کشور طی فروردین ماه ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بر اساس اطلاعات سامانه های هوشمند مرکز مدیریت راه ها، متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در فروردین ماه امسال نسبت به فروردین ماه سال گذشته نیز چهار درصد افزایش داشت که از افزایش سفرها در فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

بر اساس این گزارش بیشترین تردد بین استانی وسایل نقلیه در تاریخ ۳۱ فروردین با دو میلیون و ۸۰۴ هزار و ۷۹ وسیله نقلیه در بازه زمانی تعطیلات منتهی به عید سعید فطر ثبت و کمترین تردد نیز در تاریخ ۲۴ فروردین با یک میلیون و ۶۱۳ هزار و ۶۲ وسیله نقلیه، در ماه مبارک رمضان و همزمان با ایام لیالی قدر ثبت شد.

بر مبنای گزارش مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، بیشترین افزایش تردد بین استانی وسایل نقلیه مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان با ۳۱ درصد، کهگیلویه و بویراحمد با ۲۵ درصد و بوشهر با ۲۴ درصد بوده است و بیشترین کاهش تردد مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری و لرستان با چهار درصد و بوشهر با سه درصد کاهش تردد بوده است.

این گزارش می افزاید: در بازه زمانی یاد شده استان‌های تهران، البرز، مازندران، فارس، گیلان و خراسان رضوی در صدر مقاصد سفر جاده‌ای قرار داشته‌اند.

شایان ذکر است میزان تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در مدت مذکور بیش از چهار میلیون و ۱۰۳ هزار تماس بوده که نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۶۴ درصد افزایش داشته است، همچنین در این مدت ۱۶۵ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۸۶۶ درخواست از وب سایت ۱۴۱ ثبت شده که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ۶۶۱ درصد افزایش یافته است، همچنین ۵۲ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۱۰ درخواست از اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ در زمان مذکور با ۲۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل و ۹۴ هزار و ۲۷۵ پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ ارسال شده که ۴۰ درصد افزایش نسبت به ماه قبل داشته است.

گفتنی است در حال حاضر ۱۸۶۴ سامانه ثبت تخلف، ۹۵۱ دوربین نظارت تصویری، ۲۷۱۰ تردد شمار برخط، ۲۰۴ تابلوی پیام متغیر و ۹۷ سامانه توزین در حال حرکت در محورهای سراسر کشور فعال هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه