English

نشست هم‌اندیشی مشاوران اموربانوان وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد

سومین نشست هم‌اندیشی، سیاست‌گذاری و راهبردی بانوان وزارت راه و‌شهرسازی و سازمان‌ها و شرکت‌های ‌تابعه به میزبانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی مشاوران اموربانوان وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از  روابط عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و پیگیری‌های ارزنده امور بانوان وزارت راه وشهرسازی که پویایی و نشاط در مجموعه وزارت متبوع و سازمان‌های تابعه را در بر دارد، گفت: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌ها و خدمات در سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای از همکاران خود بویژه بانوان تلاشگر سازمان که همگام با مردان در پیشبرد امور این بخش تلاش می ‌کنند، قدردانی می‌کنم.

وی به تشریح وظایف و فعالیت‌های متنوع و گسترده این سازمان و دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مخاطبان این بخش که عموم مردم هستند، پرداخت.

معاون وزیر راه و شهرسازی، نگهداری از راه های اصلی کشور به عنوان سرمایه ملی به طول ۲۲۵ هزار کیلومتر را از جمله وظایف این سازمان برشمرد که کمبود اعتبارات از چالش‌های مهم این بخش می‌باشد.

وی با اشاره به این‌که بیشترین حجم مبادلات و جا به جایی در کشور از طریق جاده ها صورت می‌گیرد، ادامه داد: سال گذشته جابجایی ۵۰۵ میلیون تن کالا و ۱۳۰ میلیون مسافر از طریق جاده‌ها انجام شد و با وجود دشواری و مشقت‌های این بخش ۹/۵ میلیون تن ترانزیت از قلمرو کشور انجام شد.

امانی افزود: امروز در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بانوان با حفظ کرامت و با در نظر گرفتن توانمندی‌ها و با روحیه نظم و دقت نظری که دارند، در بخش‌های مختلف حمل و نقل کالا، مسافر، ترانزیت، راهداری و شرکت‌های بین‌المللی شاخص نقش‌آفرینی می‌کنند و در حد توان تلاش می‌کنیم از ظرفیت بانوانی که دارای شایستگی‌ها و توانمندی‌های لازم باشند، استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارغ از نگاه جنسیتی و با در نظر گرفتن شایسته سالاری از توان نیروها در رده‌های مختلف استفاده می‌شود.

بر اساس این گزارش سیده انسیه سیدجوادی مشاور امور زنان وزارت راه و شهرسازی در این نشست، مشاوران امور بانوان را بازوهای مدیران دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

وی ضمن قدردانی از رویکرد مثبت و نگاه ویژه ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مسائل مربوط به زنان شاغل در این سازمان و امور بانوان خاطرنشان کرد: هدفگذاری امور بانوان وزارت راه و شهرسازی، ارتقاء و پیشرفت پست های بانوان در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و ستاد وزارتخانه است.

وی استفاده از توانایی و تخصص بانوان در امور مشاوره و حضور در جلسات معاونین را یکی از اهداف این حوزه در وزارتخانه ذکر کردو افزود: البته برخی از فعالیت‌های امور بانوان قابل گنجاندن در چارچوب اداری نیست و بسیاری از امور این حوزه از روی صفا و خالصانه انجام می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با مساعدت مدیران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه، جایگاه امور بانوان به لحاظ پست سازمانی نهایی و نهادینه شود.

بر مبنای این گزارش عباسعلی بنی اسدی معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای نیز طی سخنانی گفت: توانمندی بانوان در اداره امور بسیار بالاتر از نگاه عرف جامعه بوده است و بانوان در تصمیمات تخصصی، خروجی مثبتی از خود نشان داده اند.

بنی اسدی گفت: از طرف دیگر در ماهیت بسیاری از کارها بانوان فعالیت بیشتری دارند و دلیلش این است که بانوان امور محوله را خیلی دقیق‌تر و بی حاشیه‌تر انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ تفکر اداری این باور در سازمان وجود دارد که توانمندی بانوان در انجام امور اداری بسیار خوب است؛ اما در سطح کشور و در نظام اداری یک‌سری رویه هایی وجود دارد که در حال اصلاح هستند.

بنی اسدی یکی از رویکردهای سازمان در قبال بانوان را ایجاد محیط اداری امن و همراه با آرامش عنوان کرد و تلاش سازمان برای این خواسته بانوان را یادآور شد.

وی افزود: تصمیماتی که به نحوی مربوط به مسائل بانوان است، با حضور مشاور امور بانوان باید صورت گیرد تا این تصمیمات به واقعیت نزدیک‌تر باشد.

وی از پیش‌بینی برخی رویکردهای حمایتی از بانوان در قانون در سنوات اخیر خبر داد.

معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان با بیان این‌که در برخی از معاونت‌ها که کارهای تخصصی و فنی به بانوان سپرده شده، نتیجه و خروجی کارها مثبت بوده است، افزود: از حضور و مشارکت مفید و اثرگذار بانوان در جلسات شورایی که در جهت اتخاذ به تصمیمات موثر باشد، با کمال میل استقبال می‌کنیم.

این گزارش حاکی است هما باعثی مشاور ریاست سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای در این نشست ضمن ارائه گزارشی در خصوص بانوان این سازمان، به تشریح وضعیت زنان شاغل در سازمان به لحاظ سن، میزان تحصیلات، سابقه خدمت، پست‌های مدیریتی و نوع استخدام پرداخت. و گزارشی از فعالیت‌های عمده این حوزه ارائه کرد.

همچنین در این نشست موضوعات عضویت در کمیته‌های مختلف سازمانی، ارتقای مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها و تعریف بسته سیاستی - اجرایی حوزه امور بانوان با حضور مشاوران امور بانوان سازمان های تابعه وزارت راه وشهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است در حاشیه این نشست مشاوران امور بانوان وزارت راه و‌شهرسازی ضمن بازدید از مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از نزدیک با سامانه ‌ها و خدمات این مرکز آشنا شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه