English

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

بهره‌برداری ۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف در راه‌های کشور

۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف در راه‌های سراسر کشور در آستانه سفرهای نوروزی هموطنان با هدف ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری ۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف در راه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای دکتر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در این مراسم که به میزبانی استان البرز و ضمن ارتباط ویدئو کنفرانس با سایر استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات اصلی دولت، تمرکز بر نهضت رفع نقاط پرتصادف و تحقق اهداف تعیین شده در این حوزه است و در طول برنامه پنج ساله ۵۰ درصد کاهش دهیم که عددی دست‌یافتنی است.

وی با اشاره به این که ۸۸۷ نقطه پرتصادف در راه های کشور شناسایی و تایید شده است، بر ضرورت انجام اقدامات کم هزینه و زودبازده نظیر آشکار‌سازی، خط‌کشی و نصب علائم در راه‌ها تا قبل از سفرهای نوروزی هموطنان به منظور به حداقل رسیدن مخاطرات و آسیب‌ها در سفرها تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی حذف نقاط پرتصادف را تقاضا و خواسته دولت ذکر کرد و افزود: تا پایان دولت حذف ۸۸۷ نقطه پرتصادف ولو این که نیاز به منابع بالایی داشته باشد، باید محقق شود و تمام مجموعه دولت پشت این کار هستند و این امر شدنی است.

وی با بیان این که با رفع نقاط پرتصادف، مردم همان لحظه از نتایج آن منتفع می‌شوند، گفت: حتی اگر یک نفر هم به خاطر کم‌کاری در فرهنگسازی در بحث کیفیت نامطلوب وسایل حمل و نقل و ... دچار خسارت جانی یا مالی شود، زیاد است.

بذرپاش بیان کرد: در بسیاری از کشورها با نصب دوربین و استفاده فناوری‌های مدرن، تردد خودروها را به طور دقیق رصد می‌کنند تا آمار سرعت غیرمجاز یا سایر تخلفات به حداقل برسد که ما هم باید در همین مسیر حرکت کنیم.

وی با تاکید بر این‌که باید به سمت روش‌های نوین پیش برویم تا با استفاده از ابزارهای جدید اجازه تخلف به کسی ندهیم، افزود: در همین راستا طرح مشترکی با پلیس راه در حال پیگیری است که به زودی اجرایی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعا برخی از پروژه‌ها به اعتبار و زمان بیشتری نیاز دارد که باید در این خصوص اولویت‌بندی شود ولی مهم این است که تا پایان دولت سیزدهم تمام این نقاط ایمن‌سازی شوند.

وی ضمن تشکر از مدیران حاضر در آئین بهره برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح و رفع نقاط پرحادثه در راه های کشور گفت: ایام نوروز نزدیک است لذا باید تمام تلاش خود را برای کاهش سوانح رانندگی انجام دهیم تا سفری ایمن برای هموطنان رقم بخورد.

بذرپاش با بیان این‌که کرج یک ایران کوچک بوده و برای ساکنان آن باید خدمت صادقانه انجام داد، خطاب به استاندار البرز بیان داشت: کنار گذر شمالی استان پرترافیک ترین شبکه آزادراهی کشور است که مسیر عبوری ۱۴ استان از این مسیر است لذا باید این کنارگذر تکمیل و در سال ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک عبوری برود، ما هرپروژه ای که برای کمک کردن به مردم استان البرز باشد را قبول داریم و در جهت اقدام آن گام خواهیم برداشت که کمترین آسیب از این حجم تردد را متحمل شوند لذا اصلاح و تکمیل کنارگذر شمالی هم وقت مردم و هم سوخت و دیگر موارد را کنترل می کند.

شایان ذکر است در آستانه طرح نوروزی و آغاز سفرهای هموطنان و باهدف ارتقای ایمنی سفرهای کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات، ۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف شامل احداث زیرگذر، تقاطع، دوربرگردان، تعریض راه، نصب حفاظ و روشنایی و ... با حضور وزیر راه و شهرسازی در راه‌های سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی