English

حذف نقاط پرتصادف از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است

حذف نقاط پر تصادف راه‌های کشور از اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است و عزم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر آن است تمام نقاط پرتصادف شناسایی شده با تخصیص اعتبار مناسب، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتفع شوند.

حذف نقاط پرتصادف از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای دکتر رضا اکبری معاون راهداری این سازمان در آئین بهره‌برداری از پروژه های اصلاح، ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف راه‌های کشور با بیان این مطلب افزود: نقاط پر تصادف کشور از دو طریق بازرسی‌های سالانه همکاران راهداری از جاده‌ها و بر اساس دستورالعمل‌های ایمنی راه‌ها احصاء و برای ایمن‌سازی آنها پروژه تعریف می‌شود.

وی با اشاره به این‌که پروژه‌های ایمن‌سازی این نقاط تنوع زیادی دارد و از اجرای حفاظ بتنی گرفته تا اصلاح شیب شیروانی را در برمی‌گیرد، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰ کیلومتر حفاظ بتنی در راه‌های کشور اجرایی شده که مهم‌ترین آن حفاظ بتنی اتوبان تهران- قم به طول ۳۲۵ کیلومتر است .

اکبری بیان کرد: در ادامه طرح ایمن‌سازی جاده‌ها، ۲۰۰ کیلومتر روشنایی در محورهای مختلف آماده بهره‌برداری است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: دسته دوم پروژه‌های ایمن‌سازی راه‌ها، فضاهایی را در برمی‌گیرد که احتمال تصادفات رانندگی در آنها بالا است.

وی توضیح داد: برای شناسایی این نقاط، نقشه تصادفات کشور احصاء و نقاط مدنظر شناسایی و براساس خسارات جرحی و ... دسته‌بندی می‌شوند که بعدا نسبت به ایمن‌سازی آنها به عنوان نقاط پرتصادف اقدام می‌شود.

وی تاکید کرد: درحال حاضر ۸۸۷ نقطه پرحادثه‌ جدید در کشور شناسایی شده که طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال در محدوده‌هایی که ایمن‌سازی آنها اعتبار زیادی نیاز ندارد، مثل خط کشی، روشنایی نقطه‌ای و نصب تابلو و... اقدام لازم صورت می‌گیرد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا است ایمن‌سازی نقاط جدید شناسایی شده از اول فروردین آغاز و بخش عمده‌ای از آنها در شش ماهه اول به پایان برسد.

معاون راهداری سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای ابراز امیدواری کرد تمام نقاط شناسایی شده با تخصیص اعتبار مناسب، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتفع شوند.

شایان ذکر است در آستانه طرح نوروزی و آغاز سفرهای هموطنان و باهدف ارتقای ایمنی سفرهای کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات، ۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف شامل احداث زیرگذر، تقاطع، دوربرگردان، تعریض راه، نصب حفاظ و روشنایی و ... با حضور وزیر راه و شهرسازی در راه‌های سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه