English

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

پایانه مرزی بازرگان رکورددار ترانزیت زمینی کالا در آذربایجان غربی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از قرارگیری پایانه مرزی بازرگان در رتبه نخست از نظر بیشترین تردد ناوگان ترانزیتی از مرزهای استان خبر داد.

پایانه مرزی بازرگان رکورددار ترانزیت زمینی کالا در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی  راهداری ، جابر اکبرپور با اشاره به اینکه آذربایجان غربی به عنوان تنها مرز مشترک ایران و اروپا و همچنین با دارا بودن ۵ مرز فعال بعنوان گذرگاه اصلی ترانزیت زمینی کالا در کشور محسوب می شود، گفت: با توجه به بهبود در وضعیت جاده های مواصلاتی میزان ترانزیت از پایانه های مرزی این استان نسبت به سالهای گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار بوده که در این بین پایانه مرزی بازرگان همواره در رتبه نخست ترانزیتی زمینی کالا در بین مرزهای استان قرار داشته است و در کشور نیز جز فعال ترین پایانه های مرزی به شمار می آید.

اکبرپور افزود: در ۱۰ ماهه گذشته از سال جاری تعداد ۶۴۰۰۰ دستگاه کامیون حامل کالاهای ترانزیتی از مرزهای استان آذربایجان غربی به کشورهای مقصد تردد داشتند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۴۵ درصدی را حکایت می‌کند .

اکبرپور خاطر نشان کرد: پایانه مرزی بازرگان رکورد دار بیشترین تردد ناوگان ترانزیتی در سطح استان بوده و پلدشت و سرو به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

شایان ذکر است ترانزیت کالا به معنی بخشی از جابه جایی کالا بین مبدأ و مقصد است که مستلزم عبور از کشور ثالث باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه