English

افزایش هشت درصدی تردد های بین استانی وسایل نقلیه در آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته

بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه های هوشمند، تردد های بین استانی وسایل نقلیه در آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش هشت درصدی داشته است.

افزایش هشت درصدی تردد های بین استانی وسایل نقلیه در آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، علی اکبر آشوری مدیر مرکز مدیریت راه های این سازمان با اشاره به این خبر افزود: در آذر ماه امسال 57 میلیون و 813 هزار و 845 تردد بین استانی ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش و ماه گذشته سه درصد کاهش داشته است.

آشوری در خصوص افزایش تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک بیان کرد: متوسط تردد روزانه بین استانی وسایل نقلیه سبک در آذر ماه امسال نسبت به آذر سال گذشته 9 درصد افزایش داشت که نشان دهنده افزایش سفرها در آذر ماه سال جاری نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته است.

وی افزود: متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه سبک در آذر ماه امسال نسبت به ماه قبل، کاهش سه درصدی داشت که نشان دهنده کاهش تقاضای سفر نسبت به ماه گذشته بوده است که بخشی از آن به دلیل شرایط جوی و شرایط سال تحصیلی مدارس و دانشگاه است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های این سازمان در مورد بیشترین تردد و کمترین تردد بین استانی وسایل نقلیه در آذر ماه گفت: بیشترین تردد بین استانی وسایل نقلیه در آذر ماه در تاریخ 24 آذر با تردد دو میلیون و 93 هزار و 389 وسیله نقلیه و کمترین تردد در تاریخ 14 آذر ماه با یک میلیون و 613 هزار و 287 وسیله نقلیه اتفاق افتاد.

آشوری افزود: در آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته استان‌های سیستان و بلوچستان با 46 درصد، کهگیلویه و بویراحمد با 39 درصد و بوشهر با 30 درصد، بیشترین افزایش تردد ورود و خروج را داشتند و استان های کردستان، اصفهان و خراسان جنوبی به ترتیب با 13درصد، هفت درصد و سه درصد بیشترین کاهش تردد بین استانی را در بین استان‌های سراسر کشور داشته‌اند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها درباره آمار استفاده کنندگان کاربران جاده از سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ در آذر ماه بیان کرد: در این مدت تعداد یک میلیون و هشتاد و یک هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱ برقرار شد که نسبت به ماه قبل 52 درصد افزایش را نشان می دهد، از این تعداد هشتاد و سه هزار تماس توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه ها پاسخ داده شد که نسبت به ماه قبل 35 درصد افزایش داشته است.

آشوری بیان کرد: سهم پاسخگویی ستاد از تماس های ۱۴۱ برابر با 44 درصد و سهم پاسخگویی مرکز مدیریت راه های استان ها 56 درصد بوده است.

وی افزود: همچنین تعداد چهل و نه هزار پیامک به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ ارسال شد که نسبت به ماه قبل چهار درصد افزایش داشته است. بیشترین سهم تماس ها از کل تماس های برقرار شده با سامانه تلفنی ۱۴۱ مربوط به استان‌های مازندران ، تهران و البرز بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌ها در خصوص بازدید کاربران جاده از وب سایت ۱۴۱ و اپلیکیشن ۱۴۱ بیان کرد: کل بازدید کاربران از وب سایت ۱۴۱ در آذرماه، 580 هزار بازدید بود که نسبت به مدت مشابه ماه قبل 6 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین کل درخواست اپلیکیشن ۱۴۱ در آذر ماه امسال، 230 هزار درخواست بود که نسبت به مدت مشابه ماه قبل، 5 درصد افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه