English

استاندار مرکزی:

سند تحول قوه قضائیه و سند تحول دولت مردمی از یادگاران آیت‌الله رئیسی است

استاندار مرکزی با بیان اینکه سند تحول قوه قضائیه و سند تحول دولت مردمی از یادگاران آیت‌الله رئیسی است، عنوان کرد: امید است دولت بعد پایبند به سند تحول دولت مردمی باشد و این مهم را به سر مقصود منزل برساند.

سند تحول قوه قضائیه و سند تحول دولت مردمی از یادگاران آیت‌الله رئیسی است
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، فرزاد مخلص‌الائمه روز یکشنبه در نخستین رویداد گفتاورد ملی نخبگان در دانشگاه اراک، با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، افزود: فهرست بلندی از ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت‌الله رئیسی وجود دارد که اگر برخی از آنها گفته شود، از سایر خصوصیت‌ها غفلت می‌شود.

وی بیان کرد: به اقتضای موضوع جلسه، تحول گرایی یکی از مهمترین ویژگی این شهید بزرگ بود که شاید تا این حد تاکنون در مسئولان کشور دیده نشده بود.

استاندار مرکزی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی به موضوع تحول اعتقاد داشت و آن را در عمل اثبات و دنبال کرد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه، سند تحول قوه قضائیه و سند تحول دولت مردمی از یادگاران ایشان است، عنوان کرد: امید است دولت بعد پایبند به سند تحول دولت مردمی باشد و این مهم را به سر مقصود منزل برساند.

وی اظهار کرد: سند تحول مردمی یک‌هزار و ۲۳ اقدام اجرایی را معرفی کرد که بخش زیادی از آن پیش رفته و بخش‌هایی نیز باید در افق‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت اجرایی و به مرحله نهایی و پیاده‌سازی برسد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: تحول‌گرایی باید همراه با رویکرد جهادی باشد، وگرنه به تنهایی خروجی آن اسناد انتزاعی و راهبردی می شود.

مخلص‌الائمه گفت: بالغ بر ۱۰۰ سند راهبردی در کشور وجود دارد که کمتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد آن اجرایی شده است.

وی یادآور شد: در بیانیه گام دوم انقلاب چهار بار کلمه فاصله آمده که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا ترمیم و جبران آنها صورت گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: برای اینکه تحول ایجاد شود، باید از وضعیت موجود و آزاردهنده به وضعیت مطلوب برسیم و موانع را از مسیر راه برداریم.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: نقش هیات‌های اندیشه ورز در شناسایی و اولیت‌بندی مسایل و مشکلات و پشنهاد راه‌حل‌های حیاتی، با اهمیت است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: نظام اجرایی مسئله محور و گفتمان مسئله محور و نتیجه گرا همواره مورد تاکید شهید جمهور بود که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

مشاور استاندار مرکزی در امور تحول نیز گفت: نقشه راه تحول بر اساس مطالبات رهبری و سند تحول دولت مردمی در ۳۰ موضوع و پنج محور اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، اداری، حکمرانی، علم و تعلیم در این استان تدوین‌ و در حال پیگیری است.

محمدامین جلالی‌منش افزود: در سند تحول دولت، وضع مطلوب ترسیم و باید وضع موجود آسیب شناسی و اقدامات لازم برای رفع آن صورت گیرد.

مشاور استاندار مرکزی در امور تحول ادامه داد: دایره‌ای در استان از هیات‌های اندیشه ورز فعال است و در کنار کارگزاران و مسئولان دولتی عناصر گفتمان‌ساز با جدیت وارد شده‌اند.

جلالی‌منش اظهار کرد: باید تلاش شود تا خدمات دانش‌بنیان در جامعه افزایش یابد.

وی گفت: نقش نخبگان در استان مرکزی برای حرکت تحول آفرین ملموس و هیات‌های اندیشه ورز در بخش‌های مختلف فعالیت چشمگیری دارند.

مشاور استاندار مرکزی در امور تحول افزود: تعیین نقاط نیازمند تحول با جدیت دنبال می‌شود و به دنبال تشخیص مسئله هستیم تا موانع شناسایی و راهکارهای اثرگذار ترسیم شود تا بتوانیم به وضع مطلوب نزدیک شویم.

جلالی‌منش تاکید کرد: نخبگان باید در بخش‌های مختلف فعال و اثر دانشی آنها در بستر اجتماع دیده شود.

رئیس دانشگاه اراک هم در این آیین گفت: کشور برای پیشرفت در در بخش‌های مختلف نیاز به نخبگی دارد و مسئولیت نخبه، ریشه‌کنی بذر ناامیدی است.

مجتبی ذوالفقاری عنوان کرد: نخبگان باید راه درست را برای حل مشکلات شناسایی و اجرایی کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی هم گفت: یکی از رسالت‌های مهم ملی بنیاد با تاکید مقام معظم رهبری حضور نخبگان در فضاهای مهم و تصمیم‌سازی کشور و اثربخشی نخبگان است.

وحید طهماسبی افزود: ادبیاتی مانند اندیشه‌ورزی، هیات‌های اندیشه‌ورز، تحول، اثربخشی، حکمرانی هوشمند در حال نهادینه شدن است که نوید حکمرانی سطح بالا دارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی ادامه داد: فعالیت هیات‌های اندیشه‌ورز یکی از اقدامات خوب بنیاد ملی نخبگان بود که با حمایت وزارت کشور اجرا شد و با توفیقات خوبی همراه بود.

طهماسبی اظهار کرد: در سال جاری موضوع رویداد گفتاورد ملی نخبگان شکل گرفته که یک رقابت بین سایر اقشار جامعه است تا بتوانند در حوزه‌های مهم کشور اظهار نظر کنند.

وی گفت: مرحله اول ثبت نام این رویداد در پنج حوزه مالی، پولی و ارزی، منابع طبیعی سیاست و حکمرانی، سلامت و امنیت غذایی از هم‌اکنون آغاز شده و تا ۲۸ خردادماه جاری ادامه دارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی اضافه کرد: حل مسئله ارزشمند است و هرکسی در این حوزه‌ها راهکاری برای حل مشکلات دارد باید با جدیت همکاری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه