English

استان مرکزی جزو پنج استان برتر کشور در ایجاد آبیاری نوین در بخش کشاورزی است

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: این استان جزو پنج استان برتر کشور در ایجاد و راه‌اندازی سامانه نوین آبیاری در بخش کشاورزی است.

 استان مرکزی جزو پنج استان برتر کشور در ایجاد آبیاری نوین در بخش کشاورزی است
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، رسول شمسی روز یکشنبه در گفت‌وگویی بیان کرد: ۷۶ هزار هکتار از مجموع ۱۶۲ هزار هکتار از اراضی و باغ‌های مستعد آبیاری نوین استان مرکزی که ۴۸ درصد از مجموع این مساحت را شامل می‌شود، تحت سامانه آبیاری نوین و کانال‌های آبیاری قرار دارد.

وی درباره ادامه روند راه‌اندازی سامانه نوین آبیاری تصریح کرد: اجرای این طرح همچنان ادامه دارد و میزان پیشرفت به تامین اعتبار برای این بخش مرتبط است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: گام مهم دیگر در خصوص بحث مدیریت مصرف آب و استفاده بهینه از آن مربوط به مدیریت آب در مزرعه و توزیع آب با بالاترین راندمان و با کمترین میزان پرت آب است.

شمسی ادامه داد: مدیریت مصرف آب در بخش قابل‌توجهی از ۷۶ هزار هکتاری که تحت پوشش آبیاری نوین قرار دارد، اعمال می‌شود و تحت آبیاری قطره‌ای و نوار پیپ است که ۹۰ تا ۹۵ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

وی تاکید کرد: جایگزینی تجهیزات فرسوده، اصلاح روند کشاورزی و باغداری از جمله به‌کارگیری روش‌های موثر در از بین بردن علف هرز در کنار مدیریت آب در مزرعه به هدفمند استفاده شدن از میزان آب در دسترس کمک می‌کند که باتوجه به خشکسالی‌ها این برنامه در تداوم رونق باغداری و کشاورزی موثر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه