English

تمام تلاش حوزه‌های علمیه باید تقویت محتوای تمدن‌ سازی باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تمام تلاش حوزه‌های علمیه باید تقویت محتوای تمدن‌ سازی باشد زیرا زیرساخت‌ها و نیازهای فیزیکی به برکت انقلاب اسلامی و حمایت‌های خیران تامین شده است.

تمام تلاش حوزه‌های علمیه باید تقویت محتوای تمدن‌ سازی باشد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از حوزه علمیه خواهران ریحانه‌النبی(س) اراک، افزود: اگر بتوانیم هرچه بیشتر باورهای دینی را تقویت کنیم می‌توانیم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و تعالی جامعه گام مؤثرتر و بلندتری برداریم که در این راستا مراکز علمی، تربیتی و آموزشی و به خصوص حوزه‌های علمیه نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه به جهت تقویت باورهای دینی، آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها سهم بسزایی دارند و در برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد هرکدام از این جایگاه‌ها، جایگاه‌های بزرگ و ارزشمندی هستند که هرچقدر تقویت شوند و دقیق‌تر کار کنند می‌توانند در جهت اصلاح جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتلای جامعه گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش مهم طلاب خواهر در عرصه تبلیغ دینی بیان کرد: خواهران طلبه باید در عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه نیز توانمند باشند و در این زمینه به‌منظور اثرگذاری بیشتر در جامعه با ایجاد بسترهای مناسب در پیام‌رسان‌های داخلی رابطه بین حوزه و جامعه بیشتر شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: حوزه‌ای موفق است که بتواند حل مسئله کند و در این راستا ما باید طلابی تربیت کنیم که توانایی حل مسائل اجتماعی را داشته باشند.

وی گفت: تمام تلاش حوزه‌های علمیه باید تقویت محتوای تمدن‌ سازی باشد زیرا زیرساخت‌ها و نیازهای فیزیکی به برکت انقلاب اسلامی و حمایت‌های خیران تامین شده است.

امام جمعه اراک افزود: انتظار از جمعیت چهار هزار نفری حوزه علمیه خواهران استان مرکزی زیاد است و امید است این قشر با برداشتن قدم‌های رو به جلو، بتوانند به عنوان حوزه علمیه شاخص در کشور بدرخشند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی نیزدر این نشست گفت: حوزه علمیه ریحانه‌النبی(س) در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۱۵۶ متر مربع و در چهار طبقه با بنایی به متراژ ۲ هزار و ۲۵۰ متر مربع ساخته شده است.

«ملیحه وکیلی» افزود: این مرکز آموزش علوم اسلامی دارای ۱۳ کلاس، ۹ اتاق اداری، سالن جلسات و مهد کودک است و در ۲ مقطع سیکل و سطح ۲ فعالیت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه