English

فرآیند معرفی عشایر استان مرکزی برای دریافت سهمیه نهاده دام گوشت قرمز آغاز شد

مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: فرآیند معرفی عشایر این استان برای دریافت سهمیه نهاده دام، ویژه اجرای طرح ملی تولید قراردادی گوشت قرمز آغاز شد.

 فرآیند معرفی عشایر استان مرکزی برای دریافت سهمیه نهاده دام گوشت قرمز آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، روح الله نظامی روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه عشایر این استان سهمیه پنج‌هزار راسی از طرح تولید قراردادی گوشت قرمز کشور دارد اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط استان برای دریافت حدود ۱۰۰ تن جو با بازپرداخت ۶ ماهه به شرکت پشتیبانی امور دام استان معرفی شده‌اند.

وی افزود: در این طرح عشایر استان مرکزی در راستای تحقق تامین نیاز کشور به گوشت قرمز با پرواربندی یک میلیون راسی دام مشارکت می‌کنند و شرکت پشتیبانی امور دام نیز در ازای هر راس دام پرواری ۱۸۰ کیلوگرم جو نه نرخ هر کیلو ۱۰۳ هزار ریال با باز پرداخت ۶ ماهه به عشایر تحویل می‌دهد.

نظامی، با بیان اینکه پیشتر قرار بود تعهد مالی این طرح برعهده شرکت تعاونی عشایر باشد، افزود: اما هم اکنون در راستای تسریع در اجرا، مقرر شده بانک کشاورزی بر اساس گردش مالی هر کدام از عشایر و بهره‌برداران ضمانت نامه بانکی را ارایه کند.

وی اضافه کرد: برای سهمیه پرواربندی حدود پنج هزار راسی این استان ۹۰ هزار تُن جو سهمیه تخصیص یافته که با توجه به اهمیت اجرای طرح در صورت استقبال عشایر این سهمیه در تعداد راس و میزان جو قابلیت افزایش ۲ تا سه برابری دارد.

وی گفت: قیمت جو در انبارهای پشتیبانی امور دام استان به ازای هر کیلوگرم حدود ۲۰ هزار ریال کمتر از نرخ بازار و در ۲ مرحله، ۵۰ درصد ابتدای قرارداد و ۵۰ درصد ۲ ماه پس از انعقاد قرارداد تحویل عشایر می‌شود.

مدیر امور عشایر استان مرکزی ادامه داد: عشایر در پایان مدت قرارداد باید به اندازه قیمت جو تحویلی، گوشت بره نر تحویل پشتیبانی کنند و یا در صورت اعلام شرکت پشتیبانی، مبلغ جو پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت گوشت تحویلی به قیمت روز و توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد، یادآور شد: هزینه‌های حمل و نقل، بارگیری و تخلیه و در صورت تبدیل به خوراک هزینه‌های ثانوی، بعلاوه سه درصد سود شرکت و اتحادیه، برعهده عشایر است و شرکت‌ تعاونی، اتحادیه عشایری، اداره‌کل و سازمان جهاد کشاورزی در هر لحظه می‌توانند از محل پروار دام‌ها بازدید و راستی آزمایی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه