English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خبرداد؛

کاشت ۱۲۵۰۰ اصله نهال در استان مرکزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در ۴۰ هکتار از اراضی طبیعی استان مرکزی کاشته می‌شود که ۱۶ و نیم هکتار آن در کنار مرکز خیریه آفتاب اراک و بقیه در سایر شهرستان‌های استان است.

کاشت 12500 اصله نهال در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری موج مرکزی

، عبدالحسین محمدی در آیین آغاز نهال‌کاری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در اراک، افزود: بر این اساس، سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید و کاشته می‌شود که سهم استان مرکزی، کاشت چهار میلیون اصله نهال در سال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطر نشان کرد: چهار میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال امسال در استان تولید شده و زمینه تولید چهار میلیون اصله نهال برای سال آینده نیز فراهم شده‌است.

محمدی گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال غیر قابل توزیع و ۲ میلیون اصله نهال قابل توزیع‌ امسال در استان مرکزی تولید شده‌است.

وی افزود: ۵۰۰ هزار اصله نهال از مجموع این نهال‌ها، از نوع صنوبر برای کاشت در ۳۰۰ هکتار، ۶۰۰ هزار اصله نهال نیر از گونه‌های بیابانی است و برای کاشت در ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار در بین مردم، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار کرد: یک‌هزار و ۳۰۰ اصله نهال بیابانی در مرکز توانبخشی اراک و ۹۰۰ هزار اصله نهال بیابانی نیز در پویش‌های نهال‌کاری کشت می‌شود.

محمدی افزود: چهار میلیون اصله نهال تولید شده در استان مرکزی در چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان کشت می‌شود.

وی ادامه داد: چهار پویش بذرکاری تاکنون با همکاری بسیج سازندگی، مرکز آموزش تخصصی مالک‌اشتر، دانشگاه اراک و دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شده‌است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: ۴۰ هکتار بذرکاری در این پویش‌ها در استان مرکزی انجام شده‌است.

محمدی اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال در ۴۰ هکتار از اراضی طبیعی استان مرکزی کاشته می‌شود که ۱۶ و نیم هکتار آن در کنار مرکز خیریه آفتاب اراک و بقیه در سایر شهرستان‌های استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه