English

برگزاری اولین دوره مسابقات آسیایی ورزش پهلوانی و قهرمانی زورخانه ای جام امیرکبیر در اراک

در جلسه ای فی مابین سرپرست شهرداری و مدیران فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور، برگزاری نخستین دوره مسابقات آسیایی ورزش پهلوانی و زورخانه جام امیرکبیر در شهر اراک مورد بررسی قرار گرفت.

برگزاری اولین دوره مسابقات آسیایی ورزش پهلوانی و قهرمانی زورخانه ای جام امیرکبیر در اراک

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، در جلسه ای با حضور مهندس قاسمی سرپرست شهرداری، عین القضاتی رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر، خراجی سرپرست معاونت خدمات شهری، شعبانی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، کوهی معاون فدراسیون ورزشی های پهلوانی و زورخانه ای کشور، سامراد سینک ‌مسوول بین المللی فدراسیون و علیزاده از پیشکسوتان ورزش پهلوانی در استان اردبیل، پیرامون برگزاری اولین دوره مسابقات آسیایی ورزش پهلوانی و زورخانه ای جام امیرکبیر در شهر اراک به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگی اراک، بحث و تبادل نظر شد.

قاسمی سرپرست شهرداری اراک در این جلسه گفت: با توجه به رویکرد فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر در دوره ششم، نخستین زورخانه شهرداری اراک تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت و در حال حاضر آموزش نونهالان و کودکان در ورزش قهرمانی و زورخانه ای، در این مجموعه انجام می شود. 

وی خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به رویکرد توجه مدیریت شهری به مباحث فرهنگی و اجتماعی، در راستای معرفی هرچه بیشتر شهر اراک، در نظر داریم مسابقات ورزش زورخانه ای را در هفته فرهنگی شهر اراک برگزار نماییم.

در ادامه این جلسه عین القضاتی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه هفته فرهنگی اراک، گرامیداشت بخش هویتی این شهر محسوب می شود، گفت: ۲۸ مهرماه سالروز صدارت امیرکبیر به نام روز اراک نامگذاری شده بود که شورای اسلامی شهر در دوره ششم، این روز را به هفته فرهنگی اراک بسط و توسعه داد. در این هفته ویژه برنامه های مختلفی با نامگذاری هر روز این هفته برگزار می شود که بخشی از آن به ورزش اختصاص داده می شود.

وی افزود: در هفته فرهنگی امسال شهر اراک در نظر داریم که ویژه برنامه های ورزش با یک نوآوری همراه باشد، در این راستا برنامه ریزی جهت برگزاری نخستین دوره مسابقات آسیایی ورزش پهلوانی و قهرمانی زورخانه ای جام امیرکبیر را با همکاری فدراسیون این ورزش، در شهر اراک برگزار نماییم.

عین القضاتی هدف از برگزاری این مسابقات را گسترش اعتقادات و ارزش های دینی و اسلامی، توسعه روحیه پهلوانی و قهرمانی، آشنایی نسل جوان با این ورزش کهن، معرفی و تقویت هرچه بیشتر ورزش باستانی و گرامیداشت پیشکسوتان این ورزش عنوان کرد.

لازم به ذکر است، در این جلسه تفاهم نامه همکاری شهرداری اراک و فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور، جهت برنامه ریزی برگزاری این مسابقات در هفته فرهنگی اراک امضا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه