English

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خبر داد:

۲۳۵۰ پایگاه جمع آوری مشارکت مردمی میزبان خیران استان مرکزی در جشن عاطفه ها

مجید مومنی ، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی از برپایی۲۳۵۰ پایگاه‌ ثابت مستقر در مساجد، مدارس، مراکز نیکوکاری درجشن عاطفه ها خبرداد.

۲۳۵۰ پایگاه جمع آوری مشارکت مردمی میزبان خیران استان مرکزی در جشن عاطفه ها

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، مجید مومنی ، مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مردم نیک‌اندیش استان، می‌توانند کمک‌های خود را در۲۳۵۰ پایگاه‌ ثابت مستقر در مساجد، مدارس، مراکز نیکوکاری، ادارات کمیته امداد استان و پایگاه‌های بسیج جهت کمک به دانش آموزان کم بضاعت تحویل دهند. 

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان مردم استان مرکزی در جشن عاطفه‌ها کمک کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این کمک به ۲۵ میلیارد افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: مردم خیر این استان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را نیز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۶۳۴۷۸ واریز کنند و در این کار خداپسندانه مشارکت کنند. 

مومنی افزود: ۷۰۰ هزار تومان در سال گذشته به طور میانگین برای هر دانش‌آموز، کمک هزینه تحصیلی جمع‌آوری شد. وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۵۹ دانش‌آموز به علت مشکلات اقتصادی ترک تحصیل داشتند که با پیگیری مجموعه کمیته امداد استان همه دانش‌آموزان به غیر از سه نفر به تحصیل بازگشتند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز و ۷۴۵ دانشجو زیر پوشش خدمات این نهاد حمایتی هستند، گفت: استان مرکزی در طرح ایران همدل، جزء ۱۰ استان برتر کشور شناخته شد و در خدمات مراکز نیکوکاری نیز این استان موفق شد رتبه نخست کشوری را کسب کند. مومنی با بیان اینکه، ۵۰ درصد از جمعیت استان مرکزی، مشترک صندوق صدقات کمیته امداد هستند، ادامه داد: برای مدیریت کمک به نیازمندان، سامانه هوشمند امداد(سها) راه‌اندازی شده تا افراد نیازمند به طور یکسان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شوند. 

مومنی افزود: سال گذشته ۴۶ هزار و ۷۵۸ خانواده زیر پوشش این نهاد حمایتی بود که سه و ۷۱ صدم درصد از این تعداد خانوار به علت فراهم شدن فرصت اشتغال و کاریابی کاهش یافت. 

وی، درباره خدمات حمایتی در حوزه مسکن کمیته امداد نیز بیان کرد: امسال ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه مسکن استان پیش‌بینی شده که ۲۶ درصد آن پرداخت و باید طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا پایان شهریور تمام اعتبار این حوزه به متقاضیان پرداخت شود. 

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: ۱۰۶ مورد کمک هزینه ازدواج در قالب تامین جهیزیه به ارزش ۱۳۷ میلیارد ریال، کمک هزینه درمان به یک‌هزار و ۴۹۴ نفر به ارزش ۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال به بیمار سخت درمان، یک‌هزار و ۷۰۱ کمک موردی به ارزش ۶۶ میلیارد ریال و یک‌هزار و ۳۷۶ وام کارگشایی به ۲ هزار و ۸۶۲ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال به مددجویان این نهاد پرداخت شد. 

مومنی اظهار کرد: تاکنون دو ۲هزار و ۵۰۰ نفر برای دریافت وام به بانک‌های استان معرفی شده‌اند که از این تعداد متقاضی، ۴۸۵ نفر موفق به دریافت وام شدند. 

وی بیان کرد: ۱۸ هزار و ۷۰۰ اشتغال پایدار در سه سال اخیر در استان ثبت شد که با راستی آزمایی مشخص شد ۹۳ درصد وام پرداختی منجر به اشتغال شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه