English

جوابیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به خبرگزاری موج

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیرو انتشار خبری در خبرگزاری موج مورخه ۱۱ بهمن با عنوان « افزایش قیمت اینترنت خلاف برنامه هفتم است » جهت شفاف سازی از خبرگزاری موج خواست تا طبق قانون مطبوعات آن را منتشر نماید.

جوابیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به خبرگزاری موج
به گزارش خبرگزاری موج

، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیرو انتشار خبری در خبرگزاری موج در مورخه ۱۱ بهمن با عنوان « افزایش قیمت اینترنت خلاف برنامه هفتم است» جهت شفاف سازی از خبرگزاری موج خواست تا طبق قانون مطبوعات آن را منتشر نماید.

 

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت اینترنت خلاف برنامه هفتم است

 

در بخشی از مطلب اشاره شده که افزایش قیمت اینترنت برخلاف برنامه هفتم توسعه است، در‌خصوص این موضوع بایستی به این نکته اشاره کرد که آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ( بعنوان نهاد مقررات گذار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات) در ارتباط با تعرفه اینترنت همراه مربوط به سال ٩٥ (مصوبه شماره ٥-٢٣٧) و اینترنت ثابت مربوط به سال ٩٦ (مصوبه شماره ٢٦٦) بوده است که بر اساس آن "اپراتورها می توانند خدمت مربوطه را بین کف و سقف تعرفه مصوب ارائه نمایند و در صورتیکه مفاد بند ٢-٥ مصوبه ٢٦٦ مبنی بر اعلام به این سازمان و عدم مخالفت سازمان"، رعایت شده باشد، تخلفی صورت نپذیرفته است. طبق مصوبه ۵-۲۳۷  و موافقتنامه پروانه ارایه دهندگان خدمات، قیمت هرگیگ اینترنت برای طرحهایی که برای سیم¬کارت¬های دائمی و اعتباری ارایه می¬شود باید در محدوده قیمتی حدود ۴۵۰۰ تا ۶۳۰۰ تومان باشد.

با توجه به این مصوبات و ضرورت ارتقا ظرفیت شبکه با توجه به افزایش روزافزون استفاده از شبکه، افزایش هزینه‌های اپراتورهای همراه به دلیل وابستگی تجهیزات به نرخ ارز و از طرفی عدم افزایش قیمت داده همراه طی این سالها، اپراتورهای  تلفن همراه جهت حفظ شبکه موجود و ارتقای کیفیت، درخواست افزایش قیمت اینترنت در چارچوب مصوبات کمیسیون را از سال گذشته ارایه دادند تا با افزایش درآمد ناشی از آن، اقدامات لازم در راستای ارتقای شبکه صورت گیرد. ازآنجاییکه با هدف در نظر گرفتن شرایط مشترکین نهایی، تنها با افزایش قیمت تا سقف ۳۴ درصد و با شرط ارتقا کیفیت موافقت شد، لذا هر گیگ داده برای طرحهای سیم¬کارت¬های دائمی و اعتباری که پیش از این حداقل قیمت مجاز آن حدود ۴۵۰۰ تومان بود هم‌اکنون به ۶۰۰۰ تومان تغییر یافته است و به تبع آن، مابقی بسته ها نیز با همین روش تغییر یافته است. 

در بخش دیگری از مطلب به تاثیرگذاری اینترنت در همه بخش های مهم و تاثیرگذار همچون کسب و کار و آموزش اشاره شده و به همین دلیل با افزایش قیمت اینترنت مخالفت شده است.در صورتی که وابستگی کسب و کارها و تمامی امور روزمره مردم به اینترنت، ضرورت سرمایه گذاری برای بروزرسانی، نگهداری و ارتقای کیفیت شبکه اپراتورها را بیش از پیش گوشزد می‌کند.

همچنین در این مطلب به افزایش قیمت اینترنت بیشتر از ۳۴ درصد در برخی از اپراتورها اشاره شده‌که پیش از این نیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اعلام کرده است که در راستای وظیفه ذاتی خود، بر اجرای مصوبات کمیسیون نظارت کرده و کاربران در صورت بروز تخلف مبنی بر افزایش بیش از ۳۴ درصد می توانند با ارایه مستندات، موضوع را از طریق سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۹۵، پیگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه