English

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی:

تولید برنامه «سرنخ» کمک می‌کند که مردم در دام شیادان نیفتند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه سرنخ به مشکلات و معضلات روز جامعه می پردازد و سعی در بیدار کردن افکار مردم دارد از این رو بعد از پخش این برنامه آمار جرایم هم کاهش پیدا خواهد کرد.

تولید برنامه «سرنخ» کمک می‌کند که مردم در دام شیادان نیفتند
به گزارش خبرگزاری موج

، سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با برنامه "سرنخ" اظهار کرد: در جامعه کنونی به این نتیجه رسیده ایم که تحت هر شرایطی و در هر عرصه ای پیشگیری مقدم بر درمان است. از طرف دیگر آموزش در خصوص مسائل اجتماعی یکی از ظرفیت های بزرگ پیشگیری از وقوع جرایم است، در این صورت اگر امروزه بتوانیم آموزش مردم را به سطح معقولی برسانیم نیازی نیست که در بخش زندان، دستگاه قضا و امنیت و... هزینه کنیم، لذا ضرورت ساخت و پخش این برنامه برکسی پوشیده نیست. از سوی دیگر هرچقدر زمان به جلو می رود جرایم پیچیدگی خاص خود را پیدا می کند و نیازمند این است که مسائل مختلف با زبان تصویر به مردم نشان داده بشود چراکه ماندگاری آن به مراتب بیشتر خواهد بود. 

وی تاکید کرد: برنامه سرنخ نه تنها به مردم کمک می کند که با آگاه سازی در دام شیادان نیفتند بلکه به دولت و دستگاه قضا و کاهش پرونده های آسیب های اجتماعی و به نظام اسلامی نیز کمک خواهد کرد تا مردم در فضای امن و آرامی زندگی خود را پیش ببرند و قطعا این برنامه در کاهش جرایم اثرگذاری دارد. 

حسینی کیا ادامه داد: وقتی جرایم خشن در جامعه به وجود می آید بدین معناست که ضریب امنیتی پایین آمده است. برای بالا بردن ضریب امنیتی باید پلیس را توسعه داد و در هر خیابان و کوچه ای پلیس گذاشت و مراقبت ها را بالا برد و تمام اینها هزینه براست. از طرفی اگر آموزش صورت نگیرد و مردم را نسبت به حوادث پیرامونی حساس نکنیم پرونده های متعددی که در دستگاه قضا تشکیل می شود فراوان خواهد شد، درحالیکه امنیت مهمترین مولفه هر کشور است و اگر احساس ناامنی در بین مردم به وجود بیاید دچار آسیب می شویم، پس با ساخت چنین برنامه هایی می توان از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه