English

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

ساختن پالایشگاه های پتروشیمی می‌توانند معادل تمام تولید در حوزه نفت و گاز ارزآوری داشته باشند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: در واقع پتروشیمی‌ها می‌توانند معادل تمام تولید در حوزه نفت و گاز ارزآوری داشته باشند. ضمن اینکه اشتغال فراوان و تأمین محصولات مورد نیاز داخلی را نیز به همراه دارد.

ساختن پالایشگاه های پتروشیمی می‌توانند معادل تمام تولید در حوزه نفت و گاز ارزآوری داشته باشند

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به افتتاح پتروشیمی هنگام، اظهار داشت: اجرای پروژه‌های ملی در کشور با سرمایه داخلی هم نقدینگی را به مسیر تقویت تولید ناخالص داخلی هدایت می‌کند و هم اینکه علاوه بر اشتغال‌زایی، فضایی فراهم می‌کند نظام تأمین مالی با پرهیز از ورود به حوزه‌های غیرمولد، پروژه‌های تولیدی را در سطح وسیع‌تری تأمین مالی کند.

وی افزود: در واقع پتروشیمی‌ها می‌توانند معادل تمام تولید در حوزه نفت و گاز ارزآوری داشته باشند. ضمن اینکه اشتغال فراوان و تأمین محصولات مورد نیاز داخلی را نیز به همراه دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات محصولات پتروشیمی یکی از منابع اصلی تأمین مالی و ارزآوری محسوب می‌شوند. ذخایر نفت و گاز فرصت توسعه این صنایع را فراهم می‌آورد. لذا می‌توان با تأمین خوراک، ضمن ایجاد اشتغال، ارزآوری هم کرد.

حسنوند تصریح کرد: توسعه شرکت‌های پتروشیمی باید با نگاه به آینده صورت بگیرد. اگرچه در حوزه تولید و مصرف گاز ناترازی وجود دارد اما با کاهش مصرف و واردات جبران شده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی البته در تأمین خوراک پتروشیمی‌ها مشکلاتی وجود دارد. لذا در بودجه ۱۴۰۱ به موضوع سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌ها و تأمین خوراک توجه شده که به معنای تقویت زیرساخت‌ها در استان‌های گاز خیز مانند خوزستان، بوشهر، فارس و خراسان است تا بتوان خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌ها را تأمین کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه