English

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

در کشور باید به سمت ساخت پتروشیمی و پالایشگاه های بیشتری برویم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با احداث پتروشیمی ها می توانیم یک بشکه نفت خام را تبدیل به چند محصول کنیم قیمت این محصولات چند برابر یک بشکه نفت خام خواهد بود که این ارزش افزوده برای کشور ما خواهد بود.

در کشور باید به سمت ساخت پتروشیمی و پالایشگاه های بیشتری برویم

عبدالعلی رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به افتتاح پتروشیمی هنگام، اظهار داشت: هر کجا زنجیره ارزش مثلاً زنجیره تولیدات پایین دستی را در صنایع نفتی ایجاد کنیم و تولیدات بتواند تکمیل شود دو اتفاق می‌افتد ابتدا از خروج ارز جلوگیری می‌شود دوما مانع خام فروشی خواهد شد.

وی افزود: هر چقدر بتوانیم ساخت پالایشگاه ها و پتروشیمی ها را در کشور گسترش دهیم ضمن اینکه ارزش افزوده بالاتری را در زنجیره تولیدات کشور ایجاد می‌شود میتوانیم با ساخت این دست پتروشیمی ها تحریم ها را نیز دور بزنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با احداث پتروشیمی هایی نظیر هنگام می توانیم یک بشکه نفت خام را تبدیل به چند محصول کنیم قیمت این محصولات چند برابر یک بشکه نفت خام خواهد بود که این ارزش افزوده برای کشور ما خواهد بود.

مظفری تصریح کرد: با احداث پتروشیمی و پالایشگاه در کشور چند اتفاق برای کشور خواهد افتاد یک مانع از خروج ارز از کشور می‌شود دوما باعث می‌شود ارزش افزوده زیادی برای کشور شود و سوم اینکه دیگر نیاز نیست محصولی را با چند برابر قیمت وارد کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در حوزه آمونیاک و حوزه های مختلف ما قابلیت تبدیل داریم و می‌توانیم با یک فرآیندی محصول را به چند محصول و یا چند محصول را به یک محصول تبدیل کنیم از این رو ساخت پتروشیمی هایی نظیر هنگام می تواند کمک کننده کشور در زمان تحریم ها باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه