English

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

توسعه مکران می‌تواند کمک شایانی به آبادی سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: همه صنایع فعال استان باید نقش خود را ایفا و درصدی از درآمد خود را در همین منطقه هزینه کنند، زیرا توسعه این منطقه می‌تواند کمک شایانی به آبادی سیستان و بلوچستان و همچنین استان‌های همجوار این استان مانند کرمان، هرمزگان و... کند.

 توسعه مکران می‌تواند کمک شایانی به آبادی سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار کند

شهباز حسن‌پور بیگلری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به توسعه سواحل مکران ، اظهار کرد: سواحل مکران و توسعه این منطقه، بسیار برای کشور مهم است و رهبر انقلاب نیز بر توسعه آن تاکید دارند و  دولت سیزدهم هم نشان داده  که به اتمام رساندن بندر مکران جزو اولویت‌های این دولت است.

وی افزود: از دیگر دلایل اهمیت جغرافیایی این منطقه می‌توان به نقش ارتباطی در اتصال به مسیر راهبردی شمال‌جنوب، داشتن ظرفیت‌های ژئوپلتیکی و تنها بندر اقیانوسی ایران اشاره کرد؛ بنابراین یکی از نقاط کلیدی در طول سواحل مکران در دریای عمان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در هیأت دولت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سواحل مکران مطرح شده و طبق گفته‌های رئیس جمهور سازوکارهای آن تصویب شده تا در سطح ملی و با همکاری وزارتخانه‌ها بتوان از این سرمایه به نحو کامل استفاده کرد.

حسن‌پور تصریح کرد: همه صنایع فعال استان باید نقش خود را ایفا و درصدی از درآمد خود را در همین منطقه هزینه کنند، زیرا توسعه این منطقه می‌تواند کمک شایانی به آبادی سیستان و بلوچستان و همچنین استان‌های همجوار این استان مانند کرمان، هرمزگان و... کند.

وی با اشاره به اساسنامه سواحل مکران در مجلس، تاکید کرد: اساسنامه سواحل مکران در کمیسیون اقتصادی مجلس بحث و بررسی شده و سعی بر این است که در این کمیسیون و صحن مجلس تایید شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه