English

توسعه سواحل مکران می‌تواند در اقتصاد ملی به شدت تاثیر کلان داشته باشد

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: با توجه به جایگاه ویژه سواحل مکران و موقعیت فوق استراتژیکی که این منطقه دارد قطعا شکوفا شدن ظرفیت‌های گنج پنهان به تعبیر مقام معظم رهبری این منطقه می‌تواند در اقتصاد ملی به شدت تاثیر کلان داشته باشد.

توسعه سواحل مکران می‌تواند در اقتصاد ملی به شدت تاثیر کلان داشته باشد

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به توسعه سواحل مکران، اظهار داشت: موضوع توسعه سواحل مکران را رهبر انقلاب از سال هفتاد و هشت مطرح کردند اما متاسفانه باید و شاید به این موضوع در هیچ دولتی توجه نشد.

وی افزود: کشورهای هند و چین صرفا با حرف اقدام کردند اما در عمل هیچ و بسیار محدود هم چینی‌ها سرمایه گذاری کردند لذا فارغ از بحث سرمایه‌گذاری معتقدیم که اگر واقعا به منویات مقام معظم رهبری در حوزه‌ی توسعه‌ی مکران باور داریم تلاش ما این باشد که شاخص‌های توسعه انسانی در این منطقه افزایش پیدا بکند.

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: شامل دسترسی به آب شرب، شاخص‌های آموزش و بهداشت تعداد پزشک و معلم، سرانه‌ی فضای ورزشی، سرانه‌ای آموزشی و نظیر این موارد باید در آنجا توجه شود و این موضوع سبب توسعه آن منطقه و بندر مکران خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

جمعیت‌پذیری شهر جدید «مکران» از سال آینده آغاز می‌شود

پیشرفت سواحل مکران با همراهی دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم قابل حصول است

سواحل مکران می‌تواند موتور محرک توسعه ملی باشد

سواحل مکران همه مزیت های مناطق آزاد را خواهد داشت

 

سعیدی تصریح کرد: با توجه به جایگاه ویژه سواحل مکران و موقعیت فوق استراتژیکی که این منطقه دارد قطعا شکوفا شدن ظرفیت‌های گنج پنهان به تعبیر مقام معظم رهبری این منطقه می‌تواند در اقتصاد ملی به شدت تاثیر کلان داشته باشد.

وی افزود: ارتباط با کشورهای مختلف دنیا در حوزه‌ی اقتصاد دریا محور چه در حوزه‌های جنوب و چه در حوزه‌ی خزر می‌تواند بسیار کارآمد و موثر باشد و اما متاسفانه به صراحت می توان گفت که تا حالا نتوانستیم از حوضه‌های مکران و دریای جنوبی در جذب سرمایه‌گذاری استفاده کنیم اما با توجه به اشاره‌ای که در برنامه‌ی هفتم داشتیم دولت را ملزم کردیم یک برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حوضه‌های مکران داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه