English

رئیس اداره میراث‌فرهنگی رامسر:

جشنواره‌های محصولات کشاورزی رامسر در مزارع برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر گفت: از این پس جشنواره‌های متنوع محصولات کشاورزی شهرستان رامسر در مزارع تحت عنوان گردشگری کشاورزی برگزار می‌شود.

جشنواره‌های محصولات کشاورزی رامسر در مزارع برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، نادر سحرخیز با اشاره به اینکه درصدد هستیم از این پس، جشنواره‌های متنوع محصولات کشاورزی شهرستان رامسر را تحت عنوان گردشگری کشاورزی در مزارع برگزار کنیم، اظهار داشت: توسعه گردشگری می‌تواند به کمک حفظ کشاورزی بیاید و باعث توسعه هر چه بیشتر مزارع شود.

وی با بیان اینکه می‌توانیم با رعایت قوانین از مزیت کشاورزی در جذب توریست استفاده کنیم، ادامه داد: باید هر چه سریع‌تر این واقعیت را که گردشگری می‌تواند حافظ منافع کشاورزان باشد، ترویج کرده و از موهبت حضور میلیونی گردشگران بهره‌برداری کنیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر ورود دیر هنگام گردشگری در عرصه کشاورزی را موجب آسیب‌های جدی به مزارع دانست و تصریح کرد: متأسفانه کشاورزان زمین‌های خود را زیر کشت نبردند و یا نوع کشت و کار خود را تغییر دادند و همیشه متضرر بودند اگر زودتر گردشگری در کنار کشاورزی قرار می‌گرفت حتما کشاورز هم از بهره اقتصادی آن استفاده می‌کرد و کشاورزی هم حفظ می‌شد.

وی با بیان اینکه ضوابط مزارع گردشگری توسط دو وزارتخانه کشاورزی و گردشگری تدوین و ابلاغ شده و جا دارد تلاش کنیم در این خصوص قدم برداشته و کشاورزی را به دلیل اهمیت حفظ کشاورزی با زندگی مردم حفظ کنیم؛ یادآور شد: شهرستان رامسر دارای پتانسیل‌های بالایی در کشاورزی است مزارع برنج، کیوی، مرکبات، فندق، گردو، گیلاس،. آلبالو و گل گاوزبان و محصولات دامی و صید و صیادی همگی از امتیازات کشاورزی در شهرستان رامسر است که می شود با برنامه‌ریزی و تبدیل اینگونه مزارع به گردشگری کشاورزی محیطی مفرح و در نتیجه آموزشی برای گردشگران فراهم کند.

سحرخیز، تجربه کار در مزرعه را بسیار جذاب دانست و بیان داست: تجربه یک روز کاری در مزرعه در فصل نشای برنج و یا کار در مزرعه گیلاس و آلبالو و یا کار در مزرعه گل گاو زبان همگی از مزایای مزرعه گردشگری است و این جذابیت کشاورز را نیز در حفاظت مزارع کشاورزی دلگرم می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه شهرستان رامسر دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در اجرای جشنواره‌هاست، تصریح کرد: جشنواره‌های بهار نارنج، گل گاوزبان، شیردوشان اشکور، گل گیلاس، ازگیل و جشنواره گل آلبالو همگی در بستر مزارع گردشگری قابل اجرا است و اداره میراث‌فرهنگی در تلاش است زمینه اجرای جشنواره‌ها را در مزارع گردشگری کشاورزی فراهم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه