English

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

سند توسعه جزایر ایرانی تهیه شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سند توسعه 34 جزیره ایرانی در دست تهیه و اقدام است، گفت: یکی از موضوعات، سیاستگذاری یکپارچه امور دریایی، سیاست چابک امور دریایی است.

سند توسعه جزایر ایرانی تهیه شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، علی اکبر صفایی در همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت در دانشگاه علوم دریایی نوشهر، به نقش و رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی اشاره کرد و اظهار داشت: دولت همه تلاش را گذاشته است تا کار جامع و درخوری را درباره سند سیاست‌های دریامحور انجام دهد.

وی با بیان اینکه ابلاغ سیاست‌های کلی دریا محور انجام شد و ستاد اجرایی نسبت به تصویب نامه اجرایی، سند تهیه کرده تا اجرایی سازی آن را انجام دهد، گفت: توسعه دریامحور ادبیات حکمرانی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به ویژگی‌های حکمرانی دریایی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری هوشمندانه به توسعه دریامحور اشاره و تأکید داشته‌اند زیرا تاریخ ادبیات دریامحور به سال‌ها پیش بر می گردد.

وی تصریح کرد: مطالعات اجرایی سیاست‌های دریامحور شروع شده است و مباحث مقام معظم رهبری از مباحث امنیتی در دریا شروع می‌شود.

صفایی با بیان اینکه دو بال نیروی دریایی ارتش و سپاه، اقتداری را برای کشور و جهان رقم زده است، بیان داشت: فعالیت آنها سبب شده تا تجارت دریایی ایمن در آب‌ها برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه دریامحور دارای ستون‌های امنیتی، علم و فناوری و... است، تصریح کرد: دولت بر همین پایه و اساس در حال برنامه ریزی است و برای اینکه بتوانیم سند توسعه دریامحور را اجرایی کنیم، طرح‌هایی را آغاز کردیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سند توسعه 34 جزیره ایرانی در دست تهیه و اقدام است، افزود: یکی از موضوعات، سیاستگذاری یکپارچه امور دریایی، سیاست چابک امور دریایی است.

وی، نبود کانون منسجم برای سیاستگذاری یکپارچه را از جمله موانع و مشکلات بیان کرد و اظهار داشت: تدوین قانون جامع برای رفع مشکلات فراروی سرمایه گذاری در ساحل الزامی است.

صفایی در پایان گفت: پیش بینی ما 31 برنامه اجرایی توسط دولت برای ابلاغ سیاست‌های دریامحور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه