English

۱۵ فروند کشتی جدید در راه کشور است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از خریداری و ورود ۱۵ فروند کشتی توسط سرمایه گذاران بخش ایرانی در دریای خزر و ساخت ۴ فروند کشتی توسط بخش خصوصی خبر داد.

۱۵ فروند کشتی جدید در راه کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تجهیز و نوسازی ناوگان دریایی از خریداری و ورود ۱۵ فروند کشتی توسط سرمایه گذاران بخش ایرانی در دریای خزر و ساخت ۴ فروند کشتی توسط بخش خصوصی داخلی خبر داد.

علی‌اکبر صفایی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان دریایی در بخش نوسازی و افزایش ناوگان است، گفت: با توجه به اینکه حجم تبادلات کشورمان با کشورهای همسایه در شمال کشور در حال افزایش است، اولویت نخست وزارتخانه توسعه ناوگان و افزایش ظرفیت در دریای خزر است، در حال حاضر، بیش از ۱۵ فروند کشتی توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایرانی وارد دریای خزر شده و تعداد بیشتری کشتی خریداری شده که از رودخانه ولگا شروع شده و به مرور وارد می‌شود.

 

ساخت ۴ فروند کشتی توسط بخش خصوصی داخلی در دستور کار است

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش ساخت کشتی شرکت صدرا ساخت ۴ فروند کشتی را در برنامه دارد که قرارداد آن منعقد شده و فرآیند ساخت آن نیز آغاز شده است.

صفایی در خصوص ناوگان جنوب و نوسازی آن نیز توضیح داد: در بخش ناوگان جنوب و نوسازی آن در حال فاینانس هستیم که با تامین منابع مالی، نوسازی ناوگان جنوب انجام شود. در این‌باره مذاکرات خوبی با کشورهای همسایه داشتیم که این روند برای رسیدن به نتیجه ادامه دارد.

وی گفت: در خصوص موضوع زیرساخت‌های بنادر نیز اقدامات خوبی انجام شده است. ۱۸ هزار میلیاردتومان پروژه در دولت سیزدهم افتتاح شده و در حال حاضر ۴۴ هزار میلیاردتومان پروژه نیز در دست تعریف داریم.

صفایی افزود: یکی از پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم افتتاح شد فاز ۳ طرح توسعه بندر شهیدرجایی با ۱۸ هزار و ۶۰۰ TEU یا کانتینر است که این ظرفیت این امکان را فراهم کرده تا کشتی‌ها با ظرفیت بالا توان پهلوگیری پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه