English

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران خبر داد:

جذب نیروی خدماتی جدید در آموزش وپرورش

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران گفت:حدود ۳۷ هزار نیروی جدید خدماتی جذب آموزش وپرورش خواهند شد.

جذب نیروی خدماتی جدید در آموزش وپرورش
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

حسین کمالی ، درهمایش بزرگ مدیران مدارس آمل با اشاره به برنامه جدی وزارت آموزش وپرورش برای جبران کمبود نیرو‌های خدماتی در ادارت آموزش وپرورش ومدارس سراسر کشور ، اظهار داشت:  درپی بازنشسته شدن نیرو‌های خدماتی در چند سال گذشته وجایگزین نشدن نیرو‌های جدید، مدارس با کمبود شدید نیرو‌های خدماتی مواجه هستند که با برگزاری آزمون مربوطه، بزودی نیرو‌های جدید وارد چرخه آموزش وپرورش خواهند شد.

وی در ادامه با تاکید براینکه جذب نیروی خدماتی در مدارس فقط باید از طریق سازمان اداری و استخدامی صورت گیرد، افزود: مدارسی که در این زمینه مشکل دارند فعلا می‌توانند با عقد قرارداد با شرکت‌های خدماتی مشکل خود را رفع کنند، اما اجازه استخدام نیروی خدماتی خارج ازفرایند سازمان اداری و استخدامی ممنوع است.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران همچنین با اشاره به اینکه باید قانون مولدسازی درمدارس جدی گرفته شود، تصریح کرد: با اجرای دقیق وکامل قانون مولدسازی درمدرسه‌ها بساری ازمشکلات مالی مدارس در این بخش نیز برطرف خواهد شد.

کمالی همچنین به نظام رتبه بندی معلمان اشاره کرد و با تشریح اهمیت قانون شدن آن توسط مجلس گفت: دولت درشرایط سخت مالی که کشور با آن مواجه است، با اقدامی بی سابقه و ارزشمند ۴۷ هزار میلیاردتومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز کارکردن در آموزش وپرورش جهادی وخیلی سخت است، یکی از راه‌های موفقیت افراد در هر شغل به خصوص معلمی، داشتن تلاش وپشتکار زیاد است و درجامعه فعلی ما که کارکردن درنظام تعلیم وتربیت شرایط وسختی خاص خودش را دارد، معلمان وجامعه فرهنگیان باید صبوری وصعه صدربیشتری داشته باشند.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران با اشاره به اینکه عملکرد ومدیریت همه معلمان، مدیران ومجموعه آموزش وپرورش زمانی موفقیت آمیزخواهد بود که دانش آموزان وخانواده‌ها راضی باشند، اظهار داشت: این مهم با توجه بیشتر به امرآموزش، پژوهش وفعالیت‌های پرورشی و مهارتی محقق خواهد شد.

کمالی در ادامه برتقویت فضای گفتگو وگفتمان در مدارس تاکید کرد وگفت: تقویت فضای گفتگو میان دانش آموزان، معلمان ومدیریت مدرسه باعث فراهم شدن مشارکت وسپردن مسئولیت به دانش آموزان، فضای نقدپذیری عملکردی فراهم و موجب برطرف شدن مشکلات موجود ودیده شدن آن‌ها در راستای عملکرد مطلوب ترخواهد شد.

وی با بیان اینکه هویت یک جامعه به نظام آموزشی وفرهنگی ومعلم برمی گردد، تصریح کرد، درهیچ دوره‌ای به مانند شرایط امروزی، آموزش وپرورش مورد هجمه وفشار توسط نیرو‌های داخلی وبیرون ازکشور نبوده است.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران همچنین به برنامه دوره‌ای مدیران، معاونان این اداره کل به شهرستان‌ها برای بررسی میدان وحضوری درمدارس اشاره کرد وگفت: دراین دوره حدود ۱۵ گروه سه ،چهار تا شش نفره از مدیران ستادی اداره کل به همراه مدیران وکارشناسان اداره آموزش وپرورش درمدارس این شهرستان حضور یافتند که دراین برنامه یک روزه از حدود ۶۰ مدرسه شهرستان آمل درمقاطع ابتدایی، متوسطه اول ودوم، هنرستان‌های فنی وکارودانش به صورت همه جانبه بازدیدشد.

کمالی با اشاره به اینکه تاکنون این برنامه در ۱۲ شهر استان  اجرایی شده و درشهر‌های دیگر نیز اجرا خواهد شد، افزود: این وضعیت که به نوعی سفراستانی مدیران اداره کل به شهر‌ها محسوب می‌شود، به صورت میدانی مشکلات، کمبود‌ها ونارسایی‌های آموزشی، تجهیزاتی درهمه زمینه‌ها بررسی و برای رفع نیازها تصمیم گیری  و اقدام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه